Avatar billede ranni Forsker
09. juli 2015 - 22:39 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Macrium Reflect

Hej.
Win 8.1
Jeg prøver at lave en Image/clone i ovennævnte program.
Efter et par nedbrud vil jeg undgå at hente/købe igen/instl. mine programmer, men have dem på ekstern HDD og så lægge dem over på den igen fungerende PC.
Med mit dårlige engelskkundskaber når jeg til en note:

An error has occurred. Please see the history log for more details.
MFT corrupt - Errod code = 6. Please run "chkdsk C: /r"

Hvad betyder det ???
Jeg tør ikke foretage foreslået, da jeg ikke ved hvad det betyder.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2015 - 23:57 #1
Lyder som om der er fejl på harddisken og derfor vil den køre chkdsk for at finde ud af om der er fejl og hvis hvor de er..
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2015 - 00:06 #2
Prøv at gøre som det anbefales.
Gå ind i START og skriv cmd. Når du kan se cmd foroven, højreklik og tryk på Kør som administrator. Når du så er inde i cmd (kommandopromten) skriv chkdsk C: /r læg mærke til mellemrum ved / og tryk enter.

MFT = Master file table og error kode 6 = ugyldig handling
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2015 - 00:25 #3
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2015 - 00:59 #4
Ps. Jeg har set et af dine gamle spørgsmål. Om Light Scribe.
Jeg har ikke længe Nogen CDér, men jeg har driverne og et program, som kan køre det. Jeg kan prøve at lægge det til downloads hvis du er interesseret.
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2015 - 09:11 #5
roundand....
Lightscribe ?? kan de køre på Win 8.1.
Jeg fundet en side, der lover at kunne køre , men den kører normalt indtil printkommandoen og så sker der ikke mere.

Jeg samler mig lige mod til at køre cmd, jeg er bange for at miste alle mine programmer. Det fortrindsvis download programmer, så det er flere dages arbejde og slid på Visakortet, for nogle er blevet for gamle og skal købes igen.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2015 - 10:44 #6
Du har da vel for søren taget backups af dine vigtige programmer???
Hvis ikke, så gør det i dag. Stol aldrig på en hardddisk, heller ikke en helt ny. Mange har, her på Eksperten, begrædt tabet af vigtige data og billeder. Du kan jo bare bruge en kvalitets USB memory stick.
Men du kan roligt køre chkdsk i cmd, for den undersøger bare disken for fejl.
Angående det Image du vil lave, kan du udmærket bruge begge programmer, for svigter det ene har du det andet - Livrem og seler.
Der er også Paragon Backup & recovery: https://www.paragon-software.com/home/br-free/
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2015 - 11:18 #7
Hej igen.    Jeg kører netop nu CMS    Nu har PC  stået på 11%  i et kvarter??  Håber den fortsætter'''',    Jeg har indtil nu ikke back up af mine programmer. Men endnu ikke klar over om det skal  være Clooney eller image for at kunne overføre til fabriksindstillede PC
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2015 - 11:21 #8
CMS  jeg skriver på IPad  Det er ikke vant til.
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2015 - 11:22 #9
CMD
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2015 - 12:10 #10
Du skal ikke clone, så det skal være et Image, og bare af C-drevet, for du har forhåbentlig ikke een stor harddisk?
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2015 - 13:06 #11
Jeg har startet min gamle PBell PC op.
Nu har Lenovoen stået på 11% i CMD i 1 1/2 time, så jeg har forberedt mig selv på en  fabriksindstilling og så 3-4 dages arbejde med program hentning/instl.
Jeg har godt en boote USB men den sletter vel også alle programmer.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2015 - 13:33 #12
Prøver chkdsk på min egen PC. En USB sletter ikke noget bare ved at blive sat i.
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2015 - 13:51 #13
Jeg har vildskab kommet til at  trykke på en tast, så den viste valgmuligheder. Den kører lige nu en gendannelse, men jeg synes den er lidt længe om det, måske er den også gået i stå der.
Så er der ikke andre muligheder en den skjulte knap til fabriksindstilling.
På Lenovo sidder "skjult" bag ved vinkelstikket til 220 v
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2015 - 13:51 #14
Så har jeg kørt chkdsk på min egen PC. Den skulle genstartes for at køre den kode. Det tog bare ca. 7 minutter.
Der må være noget galt med din maskine eller harddisken.
Kan du stoppe cmd ? Jeg er nemlig ikke sikker på, at du kan genstarte, så du skal prøve at få dine data ud inden forsøg på genstart.
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2015 - 14:14 #15
Nej.
Gendannelse blev ikke udført grundet fejl: 0x800703f1.
Den kan ganske ritig ikke starte, den starter på cmd hver gang og stopper ved 11 %
Jeg prøver om fejlkoden kan findes på nettet.
Jeg synes også at pilen peger HDD fejl.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2015 - 15:24 #16
Nu gælder det om at prøve på, at redde dine data.
Muligvis kan en Linux Live CD se din windows disk. Kan den det, kan du gå ind og hente data ud på en USB stick.
Kender du det? Har du en eller anden Linux CD/DVD ? Hvis ikke:
http://www.linuxmint.com/download.php
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2015 - 19:35 #17
Så lykkedes det, ved 4. forsøg på gendannelse kørte den færdig og slettede og cmd. Den kunne så starte meget langsom op og mine programmer var der stadig.
Jeg lagde hele PCèns data over på en ekstern HDD, Macrium døbte selv filen Image og fylder 140GB selvom Denne Computer siger ca. 180 GB.
Jeg krydser så fingre for at mine programmer kan lægges tilbage til PC.
Jeg har i sinde at fabriksindstille og så køre en cmd.

roundandbald Mange tak for støtten og hjælpen i disse for mig svære tid,  vil du sende et svar ??

(at Firefox havde problemer i dag gjorde mig panisk ved den udførte gendannelse, nu kører firefox igen)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2015 - 20:36 #18
140 GB, det var voldsomt. Gør dig selv en tjeneste og læg dine købeprogrammer og andre vigtige data over på en USB stick. Du kan ikke stole på det Image, for er der alvorlige fejl i selve windows, er de kommet med over på det. Man laver et Image af noget, som kører som det skal.
Jeg samler ikke på point ellers tak :-)
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2015 - 20:47 #19
Jeg har efter forlydende hørt at man ikke kopiere programmer over på USB og så tilbage på PC og så få dem til at køre igen - ? - ?  eller også er der noget , jeg igen igen og en gang mere ikke har forstået.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2015 - 22:01 #20
Hvis der er tale om et installeret program, er det i de fleste tilfælde rigtigt, fordi de er registreret i "Regedit"
Det jeg foreslår at gemme på USB, er de programmer man laver de installerede programmerne med fra start. F.eks De programmer du har købt til at installere med.
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2015 - 22:46 #21
OK  Nu forstår jeg - tror jeg !!
Jeg har gemt alle de hentede programfiler og kopieret over på ekstern HDD inden instl.
Dem kan jeg vel bruge til den renoverede PC, jeg har også key nr. til de fleste.
Jeg er ikke så klog på det her moderne IT, men 5-6 gange nedbrud af HDD bliver jeg forhåbentlig lidt klogere af.

Tak for rådene roundandbald.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2015 - 22:54 #22
Du har gemt alle installations programmerne fint, så kan det jo ikke gå helt galt. Husk selv at lægge et svar :-)
Avatar billede ranni Forsker
10. juli 2015 - 23:06 #23
Mine point er ikke et udtryk for viden om det her "tøjeri" og min købmand vil heller ikke give noget for dem.
Tak endnu engang for hjælpen.

Lukkes !!