Avatar billede rungstedt Nybegynder
12. juli 2015 - 13:45 Der er 15 kommentarer

V9 redirect virus i Firefox

Jeg har fået v9 redirect i Firefox for 117. gang - jeg kan godt undgå at firefox starter i V9, men når jeg beder om en ny tab eller på dansk nyt faneblad så starter den i V9.

Jeg kan ikke huske hvor jeg finder eller indstiller hvad firefox gør i nyt faneblad.

Jeg har styr på hvor den starter når man starter firefox, det er ikke problemet - desværre.

Så er der nogen som kan hjælpe mig med hvordan pokker jeg får stoppet V9 i nyt faneblad i Firefox vil jeg blive rigtig glad.

mvh Jørgen Hansen, hansenrungstedt@gmail.com - skriv gerne direkte også hvis du kan opskriften.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2015 - 16:17 #1
har du prøvet at fjerne v9? opskrift http://www.eksperten.dk/spm/1000512#reply_8165489
Avatar billede rungstedt Nybegynder
12. juli 2015 - 16:57 #2
Yes, det er ikke på så simpelt niveau desværre.

Når jeg er inde i firefox så ser du ikke v9 overhovedet FØR, du beder om tab nr. 2 - så slår den over i v9 i stedet for firefox selv.

Jeg kan til min død ikke finde ud af hvor i firefox default på hvad der kommer op på tab2 står - jeg har prøvet i 5 timer nu og jeg er gået lidt død. Har slettet v9 før når den starter i v9, ret simpelt i indstillinger o.s.v. men når den først går aktiv på tab2 ( altså faneblad = tab ) d.v.s. når jeg f.eks. har faneblad opstart til at stå default på firefox standard side, hvilket den også gør hvergang (det er her v9 plejer at slå til men ikke nu) og når jeg så beder om at få en fane (gerne en blank ) til - så kommer v9 og jeg kan ikke finde ud af hvordan... hjælp
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2015 - 17:13 #3
jeg ville lave en backup med mozbackup af din profil (dog kun markere bogmærker, passwords, cookies og gemter formulardata)
Derefter afinstallere firefox, i stifinder slå visning af skjulte mapper til, og så gå til C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox og slette mappen helt. Genstarte, installere firefox på ny, og med mozbackup reetablere data.
http://mozbackup.jasnapaka.com/download.php
13. juli 2015 - 07:19 #4
Som der står ->

Hent og gennemfør denne pakke:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Må vi se loggen fra ADWCleaner !!!
Også for at se om/hvis der skal andre værktøjer til
13. juli 2015 - 07:20 #5
Og også denne ->

Hent Junkware Removal Tool her: http://thisisudax.org/downloads/JRT.exe og gem JRT.EXE et sted du kan finde igen om to linier...

Luk alle åbne browsere og programmer + evt. deaktiver antivirus.

Kør den hentede fil JRT.exe som du gemte før :-) (højreklik på filen og vælg kør som administrator).

Når du bliver bedt om det i kommando prompt, så tryk på en tast.

Det er vigtigt IKKE at bruge pc mens der scannes!

Lad programmet køre til det er færdigt, og kopier evt. loggen ind som en kommentar.
Avatar billede rungstedt Nybegynder
13. juli 2015 - 08:45 #6
Tak for de fine forslag.

Jeg vil blot gerne have at en af jer kunne fortælle mig hvordan og eller hvor man stiller hvad firefox default gør når man beder om en ny tab/fane?

Det er det eneste, for hvis jeg kan finde det sted (hvilket jeg gjorde for 3 måneder siden men har glemt hvor er) så kan jeg fjerne det som aktiverer v9 og det er meget meget simpelt.

Så - venligst - en specialist der ved hvor det sted er i firefox, så sig til og jeg vil blive rigtig rigtig meget glad....

På forhånd tak - mvh Jørgen
Avatar billede Little Helper Seniormester
13. juli 2015 - 10:58 #7
Jørgen jeg forstår på dig at du vil have opsat FF til at åbne et valgt vindue ved nyt faneblad. Jeg plejer at besvare spørgsmål og ikke forslå alt andet...Men det du gør er jo at ignorere at din maskine har en virus search engine som jeg kraftigt anbefaler dig at få fjernet. Du siger du for 3mdr. siden fik den fjernet, Men jo kun så den ikke for dig var at se, den lå stadig på maskinen. Som et minimum vil jeg anbefale dig at downloade Malwarebytes, det er en gratis udgave, kør en scan og den fjerner den med det samme. Gør du ikke dette så har du ikke forstået vigtigheden i hvad du har på din maskine og hvad V9 search engine kan. (den redirecter endda til sider der ligger virus på for kun at fortsætte med at inficere maskinen. og meget andet.

https://www.malwarebytes.org/mwb-download/

Installer og kør en enkelt scan.
Avatar billede rungstedt Nybegynder
13. juli 2015 - 11:53 #8
Til Kaffefisk: Tak for din forklaring og din anbefaling. Jeg har læst at alt om windows anbefaler malwarebytes så jeg overvejer seriøst at prøve dit forslag.

Har du personlig erfaring med v9?
Ved du positivt at den bliver fjernet når jeg kører malwarebytes?

På forhånd tak for din store assistance

mvh Jørgen

PS: Mener du at jeg bør have malwarebytes sammen med min anden virus protection som alt om windows anbefaler?
13. juli 2015 - 14:15 #9
Se også Ref #4 (sidste sætning) + Ref #5 !!!
Avatar billede rungstedt Nybegynder
13. juli 2015 - 14:32 #10
Tak til Karise_Larry

Vil du foreslå at jeg bruger dit link og din opskrift fremfor malwarebytes?

eller hvordan skal jeg forstå dit indlæg - altså #9 med henvisning til #4 sidste sætning og ref#5

mvh Jørgen
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2015 - 16:13 #11
Den nævnte "pakke" der henvises til i både #1 og #4 er en standard pakke vi bruger til at fjerne unødigt snavs der kommer på computeren. #5 er et tilsvarende program.

Du er nødt til at komme helt til bunds i din oprydning før du kan lave nogle foretrukne startsider.
Avatar billede Little Helper Seniormester
13. juli 2015 - 18:09 #12
Jørgen mit forslag var kun fordi jeg fornemmede en modstand over at gennemføre hvad der blev forslået og at jeg derfor anbefalede at du som minimum kørte en malwarebyte scan.

Men som svar på dit spørgsmål, Jeg har erfaring med V9 men ikke fra egen computer, Og ja malwarebytes vil fjerne den. Den vil med sikkerhed også finde andet samtidig med. Og ja jeg vil klart anbefale du køre den sammen med dit virus beskyttels .

Men skal dette gøres helt rigtigt skal du desværre igennem det tunge arbejde at gøre som Karise skriver i #4 da dette ikke kun er det bedste men også det eneste rigtige. Du behøver ikke køre Karises forslag i #5 da der ikke forfindes dokumentation for at denne kan detektere en V9 virus og malwarebytes er et effektivt værktøj til resten.

Derfor skal point gives til Karise da dette er det der løser dit problem. Jeg håber du får det gjort da det er meget vigtigt for dig og dit privatliv at vi får bugt med dette.

Mvh.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2015 - 18:38 #13
Med hensyn til pointgivning i tråden.

kaffefisk prøv at åbne linket i #1 og se hvad der står.

Claes57 henviser til nøjagtigt det samme som Karise.

At spørger så ikke fra starten af følger denne vejledning er jo ikke noget claes57 kan gøre noget ved.
Avatar billede Little Helper Seniormester
13. juli 2015 - 18:56 #14
Jeg er sikker på Jørgen har overblikket til at se det, jeg prøvede blot at sikre mig at frasige mig point idet at den rigtige løsning jo ikke er den som jeg giver.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2015 - 16:08 #15
Det er bare i orden :-)