Avatar billede HrJensen12 Juniormester
12. juli 2015 - 23:08 Der er 3 kommentarer

Søg i en overordnet mappe for en bestemt fil med bestemt indhold

Hej

Jeg har et spørgsmål

Nogle der kender en software(Syntes ikke win7 udgave er for god) der nemt kan søge i en mappe for at finde en fil der indeholder et bestemt søgeord?

På forhånd tak

/ Allan
Avatar billede dompap Novice
13. juli 2015 - 22:33 #1
Stå i den overordnede mappe og skriv søgeordet.

Hvis du kun vil søge i selve filnavnet kan du skrive

navn: filnavnet
Avatar billede dompap Novice
13. juli 2015 - 22:34 #2
Synes det virker fint nok på netværket på arbejdet selvom det er lidt langsomt i win7
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. juli 2015 - 22:39 #3
Hent TotalCommander:
http://www.totalcommander.dk

Stå i roden af den aktuelle mappe: I menupunktet "Kommandoer/Find Filer", vælg feltet "Find tekst" i nederste halvdel af dialogboksen. Her skriver du ordet du søger efter.
Programmet er gratis/shareware. Det søger alle filer igennem på den anførte søgesti.
/ptj_11