Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
14. juli 2015 - 09:11 Der er 3 kommentarer

Upload fil til server og download "beriget"

Halløj!
Jeg ved ikke om man kan det jeg gerne vil nemt - Jeg har svært ved at finde det på google i hvert fald :(

Jeg gad godt, at jeg kunne uploade en fil med fx. navne og få lavet en sql request, som så lagde fx adresser ind i filen, som jeg så kunne downloade. Er det muligt?
Avatar billede Slater Ekspert
14. juli 2015 - 14:54 #1
Det kan du godt, naturligvis så længe filen er i et format du kan læse og skrive til. Selve SQL-kaldet kan eventuelt se ud som noget i stil med
SELECT * FROM addresses WHERE name IN ( navn1, navn2, navn3, ... )

Men hvis listen over navne er mere end nogle få stykker, vil det sandsynligvis være bedre at hive hele listen ud og lave sammenligningen i et programmeringssprog.

An på hvordan listerne ser ud, kan dette også hurtigt give problemer med folk med samme navne, eller forskellige stavemåder på tværs af listerne.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2015 - 09:13 #2
Som viperine nævner, så vil det nok være nemmere at gøre i et .net sprog evt C#.

Men evt hvis du har adgang til SSIS, kan du downloade en flatfile, lave en SQL forespørgsel herpå og så gemme det i en fil igen som du kan uploade.

SSIS = Microsoft SQL Integration Services
Avatar billede patrickpetersen Nybegynder
16. juli 2015 - 14:18 #3
I har helt sikkert ret. Jeg var også selv på vej derud, men tænkte det kunne være der gemte sig noget i SQL der kunne noget lign. det via en rapport :)

Smid et svar ^_^