Avatar billede barefordi Nybegynder
15. juli 2015 - 06:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

C# RichTextBox - er den scrooled helt ned

Jeg har en richtextbox som jeg bruger til at vise nogle data i.

Jeg ville gerne have den til at undersøge som richtextbox er scroolede helt ned for er den det skal den scroole ned når den indsætter data ellers skal den bare blive hvor den er.

Nolge som kan hjælpe mig med dette problem ?
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. juli 2015 - 15:20 #1
Hvis du altid vil indsætte data efter sidste linie i din RichTextBox, så kan du bruge metoden AppendText på kontrollen. Vil du scrolle ned og vise det data der er indsat, så brug ScrollToCaret metoden:

richTextBox1.AppendText("Dit data her..." + Environment.NewLine);
richTextBox1.ScrollToCaret();
Avatar billede barefordi Nybegynder
15. juli 2015 - 19:25 #2
Men hvordan ved jeg om richtextbox er scrolled helt ned?
Det er det jeg er interesserede i
Avatar billede barefordi Nybegynder
29. juli 2015 - 04:28 #3
Fandt ingen brugbar løsning