Avatar billede pwn Forsker
15. juli 2015 - 18:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netkort nægtes adgang - begrænset forbindelse

En 3 år gl. Acer PC (Windows 7)vil ikke gå på nettet. Fejlmeddelelsen noget i retning af, at netkortsdriverne skal opdateres. Derfor satte jeg en trådløs D-Link adaptor i for at skabe forbindelse og derved mulighed for at opdatere en ellers fuld opdateret pc. Her kommer nøjagtig samme fejlmeddelelse!

Gendannelsespunkt for den mistede forbindelsen fungerer heller ikke.

Nogen forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2015 - 19:02 #1
gå ind på acers side for din maskine, og hent en original driver. Nogle gange får man generiske drivere fra windows update, der bare ikke virker - og så er de originale ok.
Avatar billede pwn Forsker
20. juli 2015 - 07:06 #2
Der er desværre ikke en driver til denne model: Preditor G3610 (eller kan jeg bare ikke finde den?).

Det undrer mig, at et nyt trådløst netadaptor giver sammen fejlmeddelelse - her har jeg jo en driver.

Forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juli 2015 - 07:28 #3
Har den være på wifi der, hvor du prøver? Hvis ikke, så kan det være router, der er låst på macadresser. Så se lige efter i routeropsætningen, om macfilter er sat til, og indtast maskinens macadresser i givet fald.
Avatar billede pwn Forsker
20. juli 2015 - 07:40 #4
Routeren er Huawei og her har jeg prøvet to forskellige og de er ikke låst til en MAC-adresse. Alle andre PC'er og tablets går på uden problemer.
Når jeg åbner D-Links kontrolpanel kan jeg at, at netværk navnet er fundet, men ikke en IP-adresse. Signalet er 100% og den kører på kanal 6, men forbindelsen er stadig begrænset. har også prøvet at slå firewall fra (Bullguard).
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juli 2015 - 08:38 #5
bare til en kort test - prøv at afinstallere Bullguard helt (kør med windows egen, som er hentet og installeret først, og i windows firewall (er i kontrolpanel) klik på 'gendan standardindstillinger'). Genstart og test.
Avatar billede pwn Forsker
20. juli 2015 - 11:04 #6
Det er hermed afprøvet, men ingen ændring; stadig begrænset adgang med fejlmeddelelse, at det er driveren i det trådløse netkort.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juli 2015 - 11:16 #7
Så er der muligheden med reinstallation. Nogle maskiner har en bootmenu med mulighed for at gendanne den til leveringstidspunktet. Derefter bullguard og så et program til at fjerne crapware. Så updates (der er mange), og installation af dine programmer.
Avatar billede pwn Forsker
20. juli 2015 - 11:22 #8
Ja, det er vist der vi er, men tak for forslagene :-)
Du sender lige et svar til honorering.
mvh
p
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juli 2015 - 11:34 #9
bare luk selv.
Avatar billede pwn Forsker
20. juli 2015 - 11:41 #10
Lukker...