Avatar billede page Nybegynder
16. juli 2015 - 22:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

to dropdownlists og en repeater

Hej,

Jeg forsøger at lave en "omvendt" filtrering med to dropdownlists og en repeater :)
Mit ønske er at man i første dropdown kan vælge et punkt fra listen, og alt efter valg så genereres en ny dropdownlist med indhold der hører til valget af første dropdownlist.
I anden ddl gør man så endnu et valg, trykker OK på knappen og så får jeg genereret en repeater ud fra det valg.

Det er fint lykkedes mig med de to ddl's men når jeg forsøger at generer min repeater, så går det galt - og her håber jeg på lidt hjælp :)

test.aspx:
<form runat="server">
    <p>
        Vælg liga:<br />
        <asp:DropDownList id="ddlLiga" runat="server" AutoPostBack="True" OnSelectedIndexChanged="DropDownList1_SelectedIndexChanged" Visible="true"></asp:DropDownList>
    </p>
    <p>
        <asp:DropDownList id="ddlHjemmehold" runat="server"></asp:DropDownList>
        <asp:button id="butGetStats" text="  OK  " onclick="SubmitBtn_Stats" runat="server" /></td>
    </p>
    <p>
        <asp:Label id="rptStatestik" runat="server"></asp:Label>
    </p>
</form>

Codebehind:
Public Class testing
    Inherits System.Web.UI.Page

    if Not Page.IsPostBack then
        subLiga() '1. ddl
    End if

    subHjemmehold() '2. ddl
    subStatestik() 'her ligger min repeater
End Sub

Hvis jeg placerer subStatestik() inde i min IsPostBack så dannes listen jo, uden jegh ar taget stilling til indhold og den er dermed tom.
Nu hvor den ligger uden for, sammen med subHjemmehold(), så dannes subHjemmehold() igen når jeg klikker på knappen - og dermed tager den den første værdi fra den ddl :(

Hvordan løser jeg det her?

Jeg er lidt på dybt vand, så jeg håber i kan hjælpe og jeg håber ovenstående giver bare lidt mening.

mvh
page
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2015 - 00:38 #1
Det letteste er vel bare at databinde på OnSelectedIndexChanged til hver dropdownlist - kan se du lidt er startet på første ddl.
Avatar billede page Nybegynder
17. juli 2015 - 12:28 #2
hmm ja, ved ikke hvorfor jeg ikke har brugt den mere aktivt.
Det eneste jeg bruger den til, er egentligt til at sætte ddlHjemmehold.visible = true

Jeg tester det når jeg er tilbage foran skærmen i aften.
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2015 - 13:19 #3
Noget helt andet er så, at den måde at udvikle web på efterhånden er død :)
Avatar billede page Nybegynder
17. juli 2015 - 17:35 #4
Så har jeg fået testet og det virker :)

Hvis den måde er død, hvad gør man så i stedet?
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2015 - 17:53 #5
Formentlig noget MVC i stedet for webforms - og så noget jQuery/Javascript/AJAX, evt noget knockout, ember, angular til at hente og udfylde data. WebForms er selvfølgelig ikke dødt og du kan sagtens bruge det - men medmindre man kører en eksisterende løsning vil det sjældent  være det man vælger.
Avatar billede page Nybegynder
31. juli 2015 - 09:13 #6
Tak for hjælpen, det var super. Jeg må kigge på MVC når jeg engang skal lave det hele om :)

Vil du lave et svar så jeg kan lukke den?
Avatar billede keysersoze Guru
31. juli 2015 - 09:27 #7
svar