Avatar billede egmose Novice
24. juli 2015 - 13:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

BAT til at kopiere indhold fra en mappe til skrivebord

Jeg prøver at få lavet en bat fil, som kan køre når windows starter. Det er på forskellige klienter så den skal kunne refere til brugerens skrivebord.

Jeg skal have kopieret indholdet fra f:\abc til brugerens skrivebord. Men KUN hvis det ikke ligger der i forvejen.

nogen gode forslag?
24. juli 2015 - 14:15 #1
Windows version?
Avatar billede egmose Novice
24. juli 2015 - 14:33 #2
7 :)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2015 - 03:11 #3
maaske:

XCOPY /I F:\abc\*.* %USERPROFILE%\Desktop
Avatar billede egmose Novice
25. juli 2015 - 11:51 #4
arne_v - Det virker jo egentlig, men har et lille issue..

Enten skal brugeren aktivt trykke nej til at filerne skal overksrives, ellers skal den permanent overskrive (/Y)

xcopy /? giver ikke en funktion til at permanent undlade at overskrive - skal jeg så gå ud fra den ikke findes?
Avatar billede egmose Novice
25. juli 2015 - 11:52 #5
Har naturligvis forsøgt med /N som virkede mest ligefrem :)
Avatar billede egmose Novice
25. juli 2015 - 12:03 #6
Der er point til dig Arne - Fandt selv løsningen på det sidste

Echo n | xcopy .....
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2015 - 15:10 #7
ok