Avatar billede 300m Mester
25. juli 2015 - 08:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Router blokerer PS4

Hjææælp!
Vores ASUS router blokerer pludselig min søns playstation 4 så han ikke kan logge på. Jeg har fået en lang liste fra playstation support med porte der skal stå åben. Ved ikke om det er en opdatering der pludselig har forårsaget dette problem da PS4 har kørt perfekt ind til for 3 dage siden :( Findes der en scanner jeg kan bruge for at checke om de nødvendige porte er åbne????

Skal lige siges at jeg har prøvet med en anden router, og her kunne jeg få forbindelse. Så det må jo være ASUS routeren >:(

Please hjælp! Knægten er ved at få fifa abstinenser!
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
25. juli 2015 - 13:25 #1
Præv at logge dig ind i routeren. Det gør du ved at skrive routerens interne ip-adresse oppe i feltet hvor du normalt skriver hjemmesider (selvfølgelig inde i din browser).
Routerens ip skulle vist ofte (om end ikke altid) være enten 192.168.1.1 eller 10.0.0.1
Herefter kigger du lidt rundt i menuen. Hvis der i menuen står noget med "port", ville det være en god idé at tjekke det.
Der skulle du gerne være i stand til at se de åbne porte. Her indefra burde du også være i stand til at åbne og lukke forskellige porte i routeren.
Hvis du vælger at åbne portene skal du lige have hjemmenetværkets sikkerhed med i overvejelserne!
Avatar billede 300m Mester
25. juli 2015 - 14:03 #2
Jeg har været inde i router opsætning en 1/2 billion gange og har i dag også prøvet at "forwarde" de portnr., som playstation support har sendt til mig, til PS's ip adresse.....intet virker :(
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
25. juli 2015 - 14:20 #3
Så kan jeg desværre ikke hjælpe dig :/
Avatar billede 300m Mester
25. juli 2015 - 14:33 #4
Nej det ser desværre også ud til at være en hård nød at knække, men tak for forsøget. Knægten må tage en "kold tyrker" på fifa :)
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juli 2015 - 17:13 #5
Har du opdateret routerens firmware? Ellers prøv det og løser det ikke problemet så nulstiller du routeren og sætter den op på ny.
er ps4eren koblet på via wifi eller lan kabel?
Avatar billede 300m Mester
26. juli 2015 - 01:18 #6
Kan desværre sætte flueben ved begge dine forslag blueeyes. Altså opdatering og nulstilling, og eftersom jeg skriver at router blokerer PS kører den via wifi. Intet problem via lan kabel, men der er ikke mulighed for at tilslutte kabel i det rum hvor PS står!
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juli 2015 - 07:35 #7
Nu ved jeg ikke hvor smart sådan en PS4 er, men er det muligt at nulstille dens netværksindstillinger?

Dernæst hvilken router virker den ikke med og hvilken virker den med?
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juli 2015 - 07:38 #8
Vil den forbinde til sifi, men bare ikke fungere den vej? Prøv følgende:

From the PS4 Menu (XMB), scroll right to Settings > Network > Set Up Internet Connection > Select either Wi-Fi or LAN cable (Wired)
Wi-Fi: Custom > Select Network > Enter Password (automatically saved if you are already using this network) > IP Address Settings (automatic) > DHCP Host Name (Do Not Use) > DNS Settings (Manual)
LAN (Wired): Custom > IP Address Settings (Automatic) > DHCP Host Name (Do Not Use) > DNS Settings (Manual)
From there, enter the Primary DNS as "8.8.8.8" and the Secondary DNS as "8.8.4.4"
Next > MTU Settings (Automatic) > Proxy Server (Do Not Use) > Test Internet Connection
Avatar billede 300m Mester
26. juli 2015 - 19:02 #9
En gang imellem kan man undre sig over hvad der skete :/ I dag koblede vi routeren fra og kørte PS direkte via lan kabel, og så blev der spillet fifa ;) Efterfølgende prøver jeg igen at konfig. PS til wifi, men siger nej til at bruge gamle instillinger, og wupti så er vi på trådløst netværk igen. Total optur efter 3 dages frustration, men hvad er logikken?
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juli 2015 - 19:39 #10
Logikken ønsker du næppe at høre fra mig ;)

Overvågning afmeldt!
Avatar billede 300m Mester
26. juli 2015 - 20:02 #11
Jo det gør jeg da! Hvordan skulle jeg ellers lære ;)