Avatar billede jakobb987 Nybegynder
27. juli 2015 - 01:01 Der er 4 kommentarer

Wi-fi forbindelse er ustabil. Kan jeg i mit tilfælde bruge signalforstærker?

Jeg har Stofa som udbyder. Min forbindelse er 40/20 Mbit, og jeg har StofaTV. Dette betyder at mit modem er nødt til at have en kabelforbindelse til min Stofaboks for at denne virker. Dette betyder at jeg er nødt til at placere mit modem/router i stueetagen selvom internettet nærmest kun bliver brugt på 1. sal. Det er ikke muligt at føre en kabelforbindelse op på 1. sal, da jeg bor i en boligforening som ikke tillader at jeg laver hul ned gennem gulvet. Min wi-fi forbindelse er meget ustabil, og den bedste forbindelse jeg har oplevet overhovedet har været 20 Mbit download. Hastigheden varierer normalt fra 1.5 Mbit og 15 Mbit. Med en pingtest kan jeg se at min ping springer mellem 30 og 1000 ms for hvert sekund der går. Det ene sekund er den 50 ms, det andet er den 800 ms. Dette gør forbindelsen nærmest ubrugelig for mig, da jeg mest bruger den til at spille computerspil på nettet.

Ville en signalforstærker hjælpe, eller ville denne have lige så svært ved at få en stabil wi-fi forbindelse? Findes der en signalforstærker som kunne afhjælpe problemet?

Jeg vil pointere at jeg ikke har nogen internet indgange i væggene, kun indgange til antennekabler og det som jeg tror hedder DSL? (det er kabel til fastnettelefoner).
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2015 - 15:05 #1
du kan se på homeplug, som via alm stikkontakter sender signal fra router og op på 1. sal.
fx http://www.edbpriser.dk/homeplug-powerline/tp-link-tl-wpa281kit-id-6761068.aspx
Avatar billede jakobb987 Nybegynder
27. juli 2015 - 22:04 #2
Det viser sig efter nogle flere tests, at det ikke er forbindelsen til routeren der er noget galt med. Problemet findes kun når min bror tænder sin computer og går på Netflix. Er det muligt at en virus kan have denne effekt? Tænker det er mærkeligt der er problemer med den interne forbindelse, bare fordi han bruger Netflix.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2015 - 04:09 #3
Netflix suger meget båndbredde, så med et relativt svagt signal på etagen, så vil det tydeligt kunne mærkes. Men I kan jo indkøbe et sæt jf link til test. Pas på ved udpakning, og gem al emballage. Hvis det ikke hjælper, så returner sættet snarest (maks 14 dage efter). Skriv i returnota, at det desværre ikke duede i jeres hjem. Så får I pengene igen. Hvis det virker, så har I et bedre netværkssignal.
Avatar billede jakobb987 Nybegynder
28. juli 2015 - 19:06 #4
Tak! Prøver at købe det produkt du linkede og tester.