27. juli 2015 - 12:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

VISNING AF VIDEO

Jeg har optaget nogle videoklip som jeg fra det ene øjeblik til det næste pludselig ikke kan se på min afspillet. Tror det er fordi jeg valgte at gemme dem men kom til at gemme dem på en flade (Windows live movie maker) og nu ikke kan se dem fordi den vælger denne flade at vise dem på.
Jeg tror det er Wmv film, og jeg kan godt se dem på WMV afspiller, men kan så ikke redigere teksten

HJÆLP.....
27. juli 2015 - 12:54 #1
Når jeg prøver at afspille i live Windows movie maker siger den at filen ikke findes. Det er en WLMP fil, hvad det så end betyder
27. juli 2015 - 13:05 #2
Når jeg prøver at afspille den i Windows media player så siger den:
Windows Media Player kan ikke afspille filen. Programmet understøtter muligvis ikke filtypen eller det codec, som filen blev komprimeret med.
Avatar billede nopsen Ekspert
27. juli 2015 - 19:20 #3
det er en project fil fra movie maker.
du åbner filen i movie maker, klik på den blå knap i øverste venstre hjørne og vælg gem fil til computer.
den vil så gemme filen i wmv format, som du så kan afspille med mediaplayer.
Avatar billede eurositi Ekspert
28. juli 2015 - 00:10 #4
Nopsen har helt ret. Du har foreløbig kun gemt projektfilen - du har ikke genereret selve output-videoen endnu. Det tager lidt tid, medmindre at det er en meget kort film.
Du kan formentlig også vælge at gemme den i det bedre understøttede MPEG4 (MP4 filformat).
28. juli 2015 - 08:31 #5
Det kunne være super at gemme den som MP4 men kræver det et download? Synes ikke den viser det.
Avatar billede eurositi Ekspert
28. juli 2015 - 11:12 #6
Hvis ikke du kan eksportere til MP4, når du vælger enten "Til denne PC" eller "High definition" forindstillingerne, så er det fordi, at din udgave af Movie Maker er forældet. (Se: http://createvideonotebook.blogspot.dk/2013/07/new-export-options-for-windows-live.html)

Du kan hente Windows Live Movie Maker version 12 gratis hér:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/movie-maker
28. juli 2015 - 22:04 #7
Når jeg forsøger at gemme filen som I siger siger den:  vil du finde den manglende fil eller fjerne elementet fra projektet
28. juli 2015 - 22:09 #8
Den siger at der ikke er nogen fil. Jeg dør hvis den har slettet filmene...
28. juli 2015 - 22:09 #9
Jeg har hentet den seneste version af movie maker
28. juli 2015 - 22:13 #10
Det mærkelige er at jeg godt først kunne afspille filmene. Det gik først galt da jeg gemte to af filmene under det den anbefalede at gemme under. Et ikon med tryllrstav oppe i højre hjørne af moviemaker.
Please svar mig hurtigt...
Avatar billede eurositi Ekspert
29. juli 2015 - 10:00 #11
Du nævnte, at fejlmeddelelsen lød således:
"vil du finde den manglende fil eller fjerne elementet fra projektet"

- Hvor har du gemt de originale videofiler, som du importerede i Movie Maker? Du må for alt i verden ikke slette dem - ellers er der ikke noget, at oprette en færdig video ud fra.
29. juli 2015 - 11:24 #12
Jeg har kun flyttet og gemt filerne. Ikke trykket slet på noget tidspunkt
Avatar billede eurositi Ekspert
29. juli 2015 - 18:06 #13
Så foreslår jeg, at du kopierer filerne tilbage til deres oprindelige placering - Alternativt kan du importere filerne og redigere videoen igen, men hvis du havde lagt et stort arbejde i det, er den første mulighed klart at foretrække.
11. august 2015 - 15:51 #14
Var nødt til at få min bror tilat hjælpe og så lykkedes det. I skal selvfølgelig have jeres point som tak for hjælpen. Tak.