Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2015 - 16:12 Der er 9 kommentarer

skrivebeskytte et word dokument

Hej hej...

da jeg bestemt ikke er en nørd til det her computerværk, driller det mig lidt.

Jeg har et Word dokument som skal skrive beskyttes, så jeg kan sende den i en mail, som vedhæftet fil. Og så skal dokumentet være beskyttet, så modtager ikke kan ændre i den, men kun åbne og printe ud...

er det noget jeg kan blive forklaret?? :0)

Mvh LAV
27. juli 2015 - 16:44 #1
Gem dokumentet i pdf-format.

Filer-Gem som...
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2015 - 19:04 #2
Pdf kan også redigeres. Det kan være mere sikkert (ændringer kan ses) at lave et skærmdump, og sende billedet frem. Picpick (gratis) kan lave skærmdump som du enkelt lige kan skære til.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2015 - 19:07 #3
Obs, tag freeware fra http://www.picpick.org/en/
Avatar billede store-morten Ekspert
27. juli 2015 - 19:31 #4
W7. Klippeværktøj

Nyt klip.
Send klip. (Posmodtager (Billed), Posmodtager (Som vedhæftet fil))
27. juli 2015 - 21:07 #5
Pdf'er kan kun redigeres,hvis du tillader det.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2015 - 21:58 #6
Hvad gør jeg så for at sende en PDF som kun jeg kan redigere?
Avatar billede kurtba Ekspert
28. juli 2015 - 00:16 #7
Bliv i Word, da du ellers skal skaffe et specialprogram.
Da du ikke skriver, hvilken version af Word du bruger, kan der ikke svares på spørgsmålet, da det gøres på forskellig måde i de forskellige wordversioner.
Men du kan selv finde svaret inde i Word. Oppe til højre har du nok et spørgsmåltegn, og det er genvejen til hjælp i Word.
Ellers skal du bare trykke på F1 tasten, det virker vist i alle Word versioner.
Søg på ordet  beskyt

Så burde løsningen dukke op.
28. juli 2015 - 09:10 #8
Jeg synes denne diskussion er kørt lidt af sporet, desværre.

Hvem er det du skal beskytte dokumentet imod?
At gemme dokumentet som en ganske almindelig pdf-fil, vil forhindre 99% af brugere i umiddelbart at redigere i det.

Den sidste procent, er det meget svært at beskytte sig imod. Der vil altid være en måde at omgå enhver beskyttelse på, når du overlader dokumentet til en anden.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2015 - 07:57 #9
Tak for alle jeres svare... tror jeg prøver mig med om PDF er nok til mig... ☺😊