Avatar billede Besir Novice
28. juli 2015 - 11:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dårlig skærmopløsning, eller er den bare sådan?

Hej derude.

Jeg har købt en brugt Lenovo W530, da jeg på arbejde har en som "næsten" er magen til. Den jeg har på arbejde er BETYDELIGT bedre, hvilket jeg er indforstået med, da der er blevet købt diverse ekstra ting for at gøre den stærkere. Men den jeg selv har købt syntes jeg bare har en dårligere skærmopløsning, hvilket jeg ikke kan forstå.

Jeg har været inde og kigge på grafikkortet på dem begge og det er de samme grafikkort som er i (De har begge 2 grafikkort indbygget) . Men af en eller anden årsag kan min ikke køre en større skærmopløsning end 1366x768.. Er der noget jeg kan gøre?

Her kan i se hvad jeg mener:
Min egen:
[IMG]http://i59.tinypic.com/2dumk37.png[/IMG]

Arbejds computeren:
[IMG]http://tinypic.com/view.php?pic=2vwxxle&s=8[/IMG]

ER der nogen der kan hjælpe. :/
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2015 - 12:39 #1
http://support.lenovo.com/dk/da/products/laptops-and-netbooks/thinkpad-w-series-laptops/thinkpad-w530
under komponent vælger du 'display og videografik' og vælger dit operativsystem.
se efter fx
Display og videografik NVIDIA Optimus Display Driver for Windows 8.1 (64-bit) - ThinkPad
hent den, og installer - og genstart.
Avatar billede Besir Novice
28. juli 2015 - 21:07 #2
Hej Claes57. Det virkede desværre ikke :(

Jeg har prøvet at installere dem alle fra toppen, og man kan stadig ikke rykke på skærmopløsningen. Jeg ved ikke hvad der ellers er af muligheder?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2015 - 06:18 #3
Samme link, under specs:
15.6" HD (1366x768) color, anti-glare, LED backlight,
15.6" HD+ (1600x900) LED backlight
15.6" Full HD (1920x1080) LED backlight
Så den kunne leveres med en af de 3 skærme. Du må nok leve med det, eller købe en full-HD skærm som reservedel, og opgradere.
Avatar billede Besir Novice
29. juli 2015 - 12:54 #4
Øv, jeg den virkede ikke. :( jeg må købe en full-hd skærm.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2015 - 13:07 #5
bare lav et svar selv og luk.
Avatar billede Besir Novice
29. juli 2015 - 13:19 #6
OK, tak for hjælpen! :)