Avatar billede arnepedersen Forsker
31. juli 2015 - 10:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Win 10

Jeg har skiftet til Win 10, og har et problem.

På min gamle Win7 startede min PC op uden jeg skulle starte med et password.
Nu kommer der et tilfældigt billede, det skal jeg trykke på, derefter skal jeg skrive en pinkode.
Hvordan får jeg fjernet disse to ting?

Samtidig er Win10 godt nok længe om at starte op, er det normalt?

Dbh. Arne
Avatar billede Peter_Lindegaard Nybegynder
31. juli 2015 - 11:42 #1
Prøv nedenstående, som du kan se er til win8:

Sådan fjerner du adgangskoden i
Windows 8
Selvom man absolut ikke skal tage let på sikkerheden på sin computer eller tablet, kan det
ofte være et irritationsmoment at skulle indtaste adgangskoden i Windows 8 hver gang
man starter computeren, eller hver gang man vækker den fra standby.
Windows 8 er integreret med din Microsoft-konto som automatisk gemmer indstillinger og
apps købt i Windows App Store, og derfor er Windows 8 som standard sat op til at bede
om adgangskode. Dette er dog ikke nødvendigt hvis du er den eneste bruger af
computeren, og mange brugere ønsker derfor at fjerne adgangskoden.
Det kan dog godt være svært at finde ud af hvordan man gør, da indstillingen er gemt godt
af vejen. Heldigvis er det let at fjerne adgangskoden i Windows 8, og få den til at logge
automatisk på ligesom i Windows 7 eller Windows XP.
Hvis du ønsker at fjerne adgangskoden i Windows 8 eller på Microsoft Surface skal du
følge nedenstående vejledning. Det anbefales kun at fjerne adgangskoden hvis din PC
eller Microsoft Surface befinder sig i sikre omgivelser, fx dit hjem eller kontor. Hvis du
fjerner adgangskoden kan alle der har adgang til din computer få fuld adgang til alle dine
data, så nedenstående vejledning bruges på egen risiko.
Sådan fjernes adgangskoden i Windows 8
1. Åben søgefunktionen i øverste højre hjørne på startskærmen.
2. Indtast netplwiz i søgefeltet og vælg herefter programmet under apps.
Avatar billede arnepedersen Forsker
31. juli 2015 - 13:10 #2
Mange tak Peter. Så mangler jeg bare at få svar på hvorfor Win10 er så længe om at åbne op (ca. 3 min.)
Avatar billede arnepedersen Forsker
31. juli 2015 - 16:03 #3
Det tager ca. 5 min. at åbne Win 10. Er det virkelig sandt.
Kan jeg se hvad der ligger og blokerer, og justere det?
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2015 - 16:15 #4
Det kommer an på computeren og hvor meget der skal åbnes.
Min win10 er køreklar på 45 sekunder.
5min. det lyder som om der er noget galt.
Avatar billede arnepedersen Forsker
31. juli 2015 - 16:30 #5
Har du en ide om hvordan jeg finder det?
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2015 - 16:45 #6
Prøv Ctrl-Alt-Delete  Jobliste. Tryk for neden på "Flere oplysninger" Der må du kunne se om der kører noget uønsket.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2015 - 23:20 #7
kan det være opdateringer den arbejder med? Prøv at se om det er en svchost tjeneste der bruger resurserne på computeren.
Avatar billede arnepedersen Forsker
01. august 2015 - 08:50 #8
Under start i jobliste er alt aktiveret. Er det her jeg skal ændre noget. Og hvis hvad må jeg ikke røre?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2015 - 11:39 #9
Prøv lige at skrive hvilke programmer der starter sammen med Windows. Under tjenester er der då en proces der bruger store redurser?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2015 - 11:42 #10
Då=så
Redurser=resurser

Lærer nok ikke at skrive på denne tablet ;-)
Avatar billede arnepedersen Forsker
03. august 2015 - 11:49 #11
Af en eller anden grund starter min Pc nu lynhurtigt op efter den har været slukket.
Dog er den længe om det ved genstart, mærkeligt ikke?
Avatar billede arnepedersen Forsker
07. august 2015 - 15:00 #12
Peter lægger du et svar?
Avatar billede arnepedersen Forsker
18. august 2015 - 08:41 #13
Ok - så lukker jeg selv, tak for jeres medvirken.