Avatar billede ranni Forsker
31. juli 2015 - 20:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Selvbladende fotoalbum ??

Windows 8.1
Hej !!
Jeg søger et program, hvor jeg kan indlægge fotos arrangeret på mit måde.
Jeg har brugt det udmærkede program fra flipalbum.com på  Win 7 pro
men det fungerer ikke i Win 8.1.
Selvfølgelig har nogle personer fundet ud af at få det til at virke i Win 8.1, men de "gode" råd virker ikke for mig.
Firmaet er nærmest ophørt for det har ikke besvaret (mod sædvane) mail.

Jeg søger på nettet men kan kun finde PDF krævende filer og brug til helt proffer.
Har I nogle erfaringer med nogle programmer  ?? også selv om de skal købes.
Avatar billede groenaert Novice
01. august 2015 - 15:56 #1
http://www.faststone.org/download.htm kan du hente freeware programmet FastStone Image Viewer. Det kan lave automatiske slide shows. Det gemmer slideshows som en .exe fil der kan eksekveres.

Husk at lukke gamle spørgsmål.

Grønært
Avatar billede ranni Forsker
01. august 2015 - 20:00 #2
Hej.
Jeg downloade alle 4 filer, Win 8.1 kunne kun åbne "exe" filen og instl. gik normalt.
Win nægtede at åbne programmet og straks dukkede Panda Antivirus op og forlangte genstart for at fjerne alt om Faststone.
Er det et program, du har erfaring med eller er det et af utallige "bondefanger" programmer. ?????????????
Avatar billede groenaert Novice
02. august 2015 - 08:06 #3
Hej Ranni

Jeg bruger det selv og har brugt det siden version 2.

Grønært.
Avatar billede groenaert Novice
02. august 2015 - 08:38 #4
-Og jeg glemte at skrive, at det kun er FS Image Viewer du skal hente og installerer. De andre behøver du ikke. Hvis dit AV brokker sig over FS Image Viewer, så lav en undtagelse i dit AV på det. Jeg har tid efter anden oplevet det med bla. Avast, AVG, Bullgard m.fl. Programmet er et reelt program og ikke et "bondefanger" program. Første gang du starter det op eller også er det lige efter installationen, får du en hjemmeside om en donation. Dette behøver du ikke og du ser ikke dette andet end den ene gang og så ellers kun ved opgradering af programmet.

Grønært.
Avatar billede ranni Forsker
02. august 2015 - 10:47 #5
Hej grønært.
Så har jeg fået programmet ind og skal så til at lære det at kende.
Umiddelbart ser det ikke ud til at indeholde det ønskede "selvbladrene".

Programmet FLIPALBUM havde det udseende nøjagtigt som om man bladrer i et album endda med knitrende lyd. Man kunne arrangere et eller flere billeder på hver side ,så det afveg lidt fra de gængse Slide-Shows.

Vil du sende et svar og tak for hjælpen.
Avatar billede groenaert Novice
02. august 2015 - 11:12 #6
Under menuen "Opret" er der en menu der hedder "Opret Dia-show", genvejstast ALT+S. Her vælger du de billeder du vil have i dit dias show, effekter, lyd, osv. :-)

Grønært.
Avatar billede ranni Forsker
02. august 2015 - 11:46 #7
Jeg prøver om programmet har de muligheder, jeg søger.

Hvis du kører win 7 kan du på http://www.flipalbum.com/fahome/ downloade trial version af savnede program.
Selvom den hedder Vista arbejder den normalt i Win 7.
Du skal nok ikke købe, jeg har på fornemmelsen at forretningen er lukket ned.
Avatar billede groenaert Novice
10. august 2015 - 15:22 #8
Hvad med at få lukket spørgsmålet her...

Grønært
Avatar billede ranni Forsker
10. august 2015 - 20:18 #9
groenaert !!
OK så lukker jeg denne tråd , men kun til mig selv.
Jeg har utallige gange fået at vide , at kun løsninger må udløse point og dit forslag opfyldte ikke helt mine forventninger, men tak alligevel for forsøget.

Lukker denne tråd.
Avatar billede groenaert Novice
11. august 2015 - 07:21 #10
Det er helt i orden. Jeg er ligeglad med point. Men fremadrettet, så vent med at bede folk om, at ligge et svar indtil du er helt sikker på, at du kan bruge deres løsning. Dernæst når du selv ligger et svar og tager point, så plejer man at skrive hvilken løsning man så brugte, så andre kan få glæde af det :-)

Grønært
Avatar billede ranni Forsker
11. august 2015 - 11:57 #11
Jeg fandt ikke et produkt lignende
http://www.flipalbum.com/fahome/product/personal/index.php
så jeg må starte min gamle PC med Win 7, hvis jeg vil lave et selvbladene fotoalbum.
Trods mange råd på nettet om hvordan, kan jeg ikke få programmet til at virke i Win 8.1.