Avatar billede Craxi-Poul Nybegynder
31. juli 2015 - 20:30 Der er 4 kommentarer

Hvilken computer skal jeg vælge

Hej derude.

Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg står overfor at skulle investere i en ny bærbar computer, da harddisken røg på den gamle.

Jeg ved ikke forfærdeligt meget om computere, og derfor har jeg brug for jeres hjælp.

Mit budget er på maks 5000. En ny computer skal kunne klare FM (football manager) uden problemer.Jeg roder lidt med photoshop en gang i mellem og det må den også godt kunne klarer selvom det ikke er lige så vigtigt. Ellers skal den bare kunne klarer almindeligt skolearbejde (word, powerpoint osv) og surffing på nettet.

https://www.komplett.dk/k/kcp.aspx?sku=817322&sku=833260&sku=833262

Jeg har fundet frem til de her 3, som tilfældigvis alle er fra Lenovo. Dette er ikke et krav, hvis i har en anden computer, der passer til mine krav må i endelig sige til. Derudover kender jeg ikke noget til Lenovo, så hvis i har gode/dårlige oplevelser med mærket må i også gerne sige til.

Men hvilken computer syntes i jeg skal vælge af de 3? Eller skal jeg vælge en helt anden?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Jonas
Avatar billede Slater Ekspert
31. juli 2015 - 22:57 #1
Lenovo er fint. Det er endda muligvis det mest pålidelige mærke inden for laptops.

Af de tre er den første klart bedst, da den har det bedste grafikkort, højeste opløsning skærm og hydbriddrev. Ellers er der ikke den store forskel.
Avatar billede Craxi-Poul Nybegynder
01. august 2015 - 01:05 #2
Altså z50-70'eren?

Og det gør ikke den store forskel at den ikke har i7 processor  som g50-70'eren?

Og mange tak for svaret
Avatar billede Slater Ekspert
01. august 2015 - 07:25 #3
I spil gør det ingen forskel overhovedet.  De har alle tre kun to kerner. Forskellen på i5 og i7 er at i7 kan "opføre" sig som om den har fire ved at dele kraften op. Det giver en smule bedre multitasking, men her vil jeg ikke tro det er det værd.

Dog vil det være endnu bedre hvis du kan finde en med 4 fysiske kerner, men det gør du nok ikke til den pris.
Avatar billede Craxi-Poul Nybegynder
01. august 2015 - 09:04 #4
Ok. Mange tak for svar :)