Avatar billede dlpet Praktikant
01. august 2015 - 13:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Remote desktop ???

Jeg har lavet et server netværk for en kunde hvor de har nogle arbejdes drev og lidt andet. Nu vil de gerne have lavet en løsning hvor uanset hvilken pc de logger i på i domænet er deres skrivebord det samme altså de dokumenter genveje osv. de måtte have liggende. Jeg tænker på noget Remote desktop bare uden de skal oprette forbindelse til serverdesktop hver gang, så når de logger på computeren og ser deres skrivebord er det skrivebordet som hvis de var logget direkte på "serveren". ??? Hvordan kan dette laves. Det Windows server 2012 R2 Essentials og Windows 7 pro klienter På forhånd tak.
01. august 2015 - 14:28 #1
Jeg ved meget lidt om det.

Men jeg vil mene du skal kikke på roaming profile.
Prøv at kikke på dette: https://technet.microsoft.com/en-us/library/jj649079.aspx

eller google windows roaming profil.
Avatar billede groenaert Novice
01. august 2015 - 16:23 #2
Som der skrivesi #1, så er du ude i, at skulle bruge Roaming Profiles.

Hvis du vil lave det via RDP, er du ude i, at skulle købe Terminal service licenser (1 licens pr. bruger)og tyndeklienter til brugerne.
Ellers kommer du ikke uden om, at de skal bruge Fjernskrivebordet til at logge på deres "skrivebord" på serveren. Dette giver et dobbelt login, da de først skal logge på desktoppen og dernæst på med fjernskrivebordet.

Dernæst skal serveren skaleres til at benytte Terminal services. I langt de fleste tilfælde, ikke det største problem, med mindre der bruges ressource krævende programmer som f.eks. PhotoShop, CAD programmer osv.

Dernæst kan det være ret drilsk, at installerer programmer til at fungerer under Terminalservices. Det er langt fra alle programmer der understøtter dette.

Jeg formoder brugerne p.t. har hver deres desktop pc koblet op på domainet. Derfor vil den nemmeste løsning for dig være Roaming Profiles.
02. august 2015 - 14:34 #3
Men data, skal vel så gemmes på serveren, da det er profilerne der er roaming?
Avatar billede dlpet Praktikant
04. august 2015 - 16:55 #4
Hej Rogerrabbit
Tak for artiklen der var lige præcis den jeg ledte efter. Du må meget gerne ligge et svar til point. Og selvfølgelig også tak til jer andre.
08. august 2015 - 10:03 #5
Velbekomme.

Jeg synes nu Grønært bør have mindst halvdelen af pointene :)