Avatar billede Maybritt83 Nybegynder
02. august 2015 - 14:53 Der er 2 kommentarer

Udregning af afkast på aktier indkøbt løbende i forskellige porteføljer

Hej !
Jeg har følgende udfordring med Excel:

Et ark indeholder alle køb af aktier; aktienavn, porteføljer, dato for køb, kurs, valuta og valutakurs.

Aktierne bliver indkøbt løbende til forskellige porteføljer, til forskellige kurser.

Jeg skal nu vide den procentuelle udvikling for hver aktie, - fra det første køb til det seneste.

Det skal være i en separat fane i arket, hvor alle aktier er underopdelt under porteføljerne med afkast fra første til sidste købsdato.
Hver portefølje har en tilhørende graf med vist afkast.

Udfordringen ligger i at kursudviklingen skal kunne "opdateres" hver gang der sker et nyt køb i pågældende aktie.

Reelt burde gennemsnitskursen udregnes, men dette ses der bort fra i dette tilfælde.

Jeg har vedhæftet 2 skærmprint, af hvordan arket ser ud (overview) og et andet hvordan det skal se ud i den nye fane i Excel arket (graf).

Kan nogen hjælpe mig hvordan det skal løses i Excel ?

Ved ikke om jeg skal bruge Pivot-tabel som skal opdateres når et nyt køb sker eller hvordan det lettest løses...

Håber billederne virker, ellers håber jeg det er forståeligt.
[img]C:\Users\phl\Desktop\Overview.jpg[img]
[img]C:\Users\phl\Desktop\graf.jpg[img]

På forhånd tak
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
02. august 2015 - 18:12 #1
brug gratisupload.dk til at vise billederne
Avatar billede Maybritt83 Nybegynder
02. august 2015 - 21:34 #2
Tak Bjarnehansen !
http://gratisupload.dk/f/8suyshyvsi/
http://gratisupload.dk/f/8suy84x50r/

Håber det hjælper lidt på forståelsen nu..

Mvh