Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
04. august 2015 - 15:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBA - Gem automatisk sendte mails som msg-filer

Hej
Jeg er i gang med at lave et udsendelsessystem og har brug for, at sendte mails automatisk bliver gemt som msg-filer, når de er blevet sendt.

Mit udsendelsessystem er lavet i Excel (VBA), hvor jeg læser fra en udsendelsesliste, hvorefter Excel sender mails via Outlook.

Jeg har fundet dette på nettet, som skulle kunne gemme mails, når de er sendt:

http://www.slipstick.com/developer/code-samples/save-selected-message-file/

Se afsnittet: "Save messages as they are sent"

Jeg har sat VBA-koden ind i "Denne_projektmappe" i mit udsendelsessystem, men der sker ikke noget, når jeg sender en mail. Hvad skal jeg gøre for at det virker?
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
05. august 2015 - 15:29 #1
Nogle ekspert-bud på, hvordan jeg får dette stykke VBA-kode til at virke?

Private WithEvents objSentItems As Items

Private Sub Application_Startup()
Dim objSent As Outlook.MAPIFolder
Set objNS = Application.GetNamespace("MAPI")
Set objSentItems = objNS.GetDefaultFolder(olFolderSentMail).Items
Set objNS = Nothing
End Sub

Private Sub objSentItems_ItemAdd(ByVal Item As Object)
  Dim sPath As String
  Dim dtDate As Date
  Dim sName As String
  Dim enviro As String

enviro = CStr(Environ("USERPROFILE"))

  sName = Item.Subject
  ReplaceCharsForFileName sName, "-"

  dtDate = Item.ReceivedTime
  sName = Format(dtDate, "yyyymmdd", vbUseSystemDayOfWeek, _
    vbUseSystem) & Format(dtDate, "-hhnnss", _
    vbUseSystemDayOfWeek, vbUseSystem) & "-" & sName & ".msg"

    sPath = enviro & "\Documents\"
  Debug.Print sPath & sName
  Item.SaveAs sPath & sName, olMSG
End Sub
Avatar billede Kodelærlingen Juniormester
10. august 2015 - 10:04 #2
Lukketid