Avatar billede lllund Nybegynder
04. august 2015 - 18:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sort skræm ved opstart af thinkpad L520

Hej
Svigermors computer driller ;(

Når jeg tænder den booter den fint op og kort efter windowslogon billedet bliver der bare sort skærm, dog med musemarkøren som det eneste på skærmen.

Jeg kan hverken trykke Ctrl+Alt+Del AltF4 eller andre ting, den er simpelthen bare helt låst der.

Jeg har prøvet følgende.
Opstart i fejlsikret tilstand og kørt flere forskellige opdaterede virusprogrammer, uden fundne trusler

Afinstaleret grafikkortet

Jeg fik at vide at Svigermor og men nevø havde siddet og spillet noget over nettet hvorefter dette var sket ( tættere kunne hun ikke komme på ;)

nogen der har en ide om hvad der kan være galt ?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2015 - 19:32 #1
Da fejlen skete kørte blæserne så på fuld skrald som om at den evt var overophedet?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2015 - 19:34 #2
I fejlsikret er der ikke grafik fejl vel?

Prøv at tjekke om opløsningen på skærmen er sat til det rigtige. Man kan ikke udelukke at skærmen lukker ned ved forkert opløsning. Spil kan ændre på opløsningen.

Systemgendanne til før problem opstod han man prøvet det?
Avatar billede lllund Nybegynder
04. august 2015 - 21:04 #3
Hej
jeg ved ikke med blæseren da det skete og svigermor hellerikke.

jeg har prøvet at "Systemgendanne til før problem opstod" men dette giver intet resultat.

Det virker ikke som om det er opløsningen, da skærmen jo fungerer, når den er færdig med windows loading skærmen bliver det helt sort, men muse markøren er der, og jeg kan flytte rundt på den, dog ikke hverken klikke eller højreklikke, så der burde vel være forbindelse til skærmen.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2015 - 21:19 #4
Under loadingskærm kører grafikken med en standard driver som Windows har med. Det er den samme driver der bruges under fejlsikret tilstand, og giver et billede med lavere opløsning.
Har i prøvet i fejlsikret tilstand med netværk, om der skulle være en driver i kan opgradere grafik kortet med? Det gør i i enhedshåndteringen
Avatar billede lllund Nybegynder
04. august 2015 - 21:31 #5
nu står driveren til Standard VGA skærmkort, og det er samme problem, ser dog ud som om musemarkøren er størrer nu ( sikkert lavere opløsning )

jeg prøver lige om jeg kan finde en driver på lonovos hjemmeside og ser om det ikke skulle virke.
Avatar billede lllund Nybegynder
04. august 2015 - 21:42 #6
Hej så virker det :) smid endeligt et svar og tak for hjælpen :) tænker det var grafikkort driveren der var crashet, eller opløsningen der var sat for højt.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. august 2015 - 21:56 #7
Super :-)