Avatar billede leifbr Novice
05. august 2015 - 17:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Driver til download af billeder

Efter at jeg har fået Windows 10, kan jeg ikke mere downloade billeder fra mit gode gamle camera: Konica Minolte Dimage Z3.
Er der hjælp forude?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2015 - 18:02 #1
Siden win98 har der ikke været brug for drivere. Du burde kunne se kamera i stifinder når det er koblet på med usb-kabel. Du skal muligvis i stifinder højreklikke på denne computer og vælge administrer. Der er en diskhåndtering. I den kan du se drev-bogstaver på alle diske (inkl usb-dimser). Hvis kamera mangler drevbogstav, så højreklik på det, og giv det et. Så dukker det op i stifinder lige efter, og Windows husker enheden fremover.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. august 2015 - 18:13 #2
Avatar billede leifbr Novice
06. august 2015 - 08:01 #3
I diskhåndtering er der ikke noget om kamera, så der kan jeg ikke komme videre.
Det er rigtigt, at da jeg tidligere havde Win 7, downloadede kameraet direkte til Stifinder - uden problemer.
Jeg kender ikke til 'kortlæser'. Kan den løse problemet? Mit kamera har ingen USB-stik, men et meget mindre stik?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. august 2015 - 08:22 #4
kamera har usb - bare den mindre version - men det sættes jo i usb på pc.
I diskhåndtering står der ikke 'kamera' - men fx som Disk4 her https://www.dropbox.com/s/xpksf8uvs12sduu/Image005.png?dl=0
Der skal stå et drevbogstav inde i feltet (som ved Disk3), ellers kan stifinder ikke se den. Højreklik i feltet, og du kan tildele drevbogstav.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
06. august 2015 - 08:30 #5
Det er hurtigt og brugervenligt at klikke kortet ud af kameraet og sætte det i en kortlæser. Kortlæseren sættes i en usb port på computeren.
Avatar billede leifbr Novice
06. august 2015 - 09:09 #6
Såden ser min diskhåndtering ud: http://leifbr.dk/dok/diskhandtering.jpg
Når jeg højreklikker i dem, skriver den 'Hjælp'!
Avatar billede leifbr Novice
08. august 2015 - 19:56 #7
Jeg købte en kortlæser til 39 kr, og nu virker det.
Jeg ved ikke, hvordan man lukker en tråd. Men stor tak til især Finn Rasmussen!
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. august 2015 - 21:04 #8
Du beder Finn lægge et svar.
Det svar accepterer du og tildeler point
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
09. august 2015 - 07:28 #9
Godt, at det virker.
Samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så lukkes tråden.
Det er stadig ikke opklaret, hvorfor diskhåndtering ikke kan se kameraet som et drev.
Avatar billede leifbr Novice
09. august 2015 - 09:00 #10
Tak Finn!
Avatar billede chr_dk8270 Novice
31. august 2015 - 16:12 #11
Det lykkedes. Tak. Nu håber jeg du får de fortjente point, men jeg er lidt ude og svømme på det punkt.