Avatar billede Olle_370 Nybegynder
05. august 2015 - 19:51 Der er 7 kommentarer

Få Hosted Exchange Mail billigst muligt?

Hej,

Jeg er ved at være godt træt at Microsofts gratis webmail "Outlook.com".
Jeg kender deres professionelle udgave fra de virksomheder jeg har været ansat i - og dén platform (Exchange Outlook) fungerer fint.

Hvordan får jeg min private email over på en Hosted Exchange server ude i byen billigst muligt? Jeg vil jo helst ikke betale særligt meget for det, da det kun er for behagets skyld.

Det er ét stk. "...@outlook.com" email-adresse jeg ønsker at flytte.
Avatar billede erikh1 Praktikant
05. august 2015 - 20:28 #1
Hvad er det præcis du er ude efter?

Er det at kunne bruge en email klient til email eller synes du der er problemer med stabiliteten?

Du kan jo sagtens bruge din email gennem fx Thunderbird (https://www.mozilla.org/da/thunderbird/).

Et hosting selskab som Wannafind: https://www.wannafind.dk/hosted-exchange/, reklamerer med det til 5 kr pr. måned (op til 79kr) og de har meget høj rating på Trustpilot. Du er velkommen til at tjekke min side under mit navn, hvor jeg sammenligner anden hosting, men 5 kr om måneden lyder jo ret rimelig hos Wannafind.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. august 2015 - 21:16 #2
Hvis det kun er mail du har behov for, kan du evt. benytte dig af www.posthuset.nu.

Køb et domæne på www.gratisdns.dk
Opret domænet på DNS hotel hos enten www.posthuset, eller hos gratisdns.dk
Efter domænet er aktiv, og du har lavet en txt rekord, kan du oprette domænet på www.posthuset.nu mailhotel.

Herefter har du en gratis mail, som du kan benytte med f.eks. Thunderbird eller Outlook.

Hvis du ønsker noget andet end Outlook.com, kan du også benytte gmail istedet.

Er det fordi du er træt af ???@outlook.com mail adresse, kan du benytte dig af Posthuset, til et domæne, og så hente mailen ned med POP3 eller Imap, til Gmail.

Så har du dit eget XXXX@ditegetdomæne.dk.

Ved ikke om outlook.com, kan hente mail via POP3 eller Imap.

Jeg står bag Posthuset.nu.
Avatar billede Olle_370 Nybegynder
05. august 2015 - 21:47 #3
Uddybende forklaring:

outlook.com eller hotmail.com tilbyder en gratis email på en gratis WEBMAIL KLIENT.
Domæner har jeg helt styr på.

Dét jeg har behov for er EN ANDEN WEBMAIL KLIENT.
Dén jeg ønsker er OUTLOOK WEB MAIL, altså dén der svarer til PC-klient-SW man kender.

Billede: http://www.venturedomainhosting.com/uploads/1/1/2/8/11281190/owa_conversation_view-ie.jpeg

Hvor kan jeg billigst købe mig adgang til denne webmail-klient?

... jeg er træt af, at den gratis version laver fuck-ups, når man copy-paster ind osv...
Avatar billede Olle_370 Nybegynder
05. august 2015 - 22:05 #4
Hmm - jeg bruger en Macbook Air, og har lige testet login fra Safari mv.

Jeg kan kun logge på en Outlook Web App med "Light" version, hvorved den kun kan sende emails som RTF.

Kan det virkelig passe?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. august 2015 - 22:54 #5
Prøv at se om det virker i Chrome eller firefox.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2015 - 08:38 #6
Det lyder umiddelbart til, at det er den web-klient, der er en del af Exchange-installationen, du ønsker adgang til?

Det lader sig kun gøre med en Exchange bagved. Vær OBS på, at har du en @Outlook.com mail-adresse, så hænger du på deres tjeneste - den kan ikke flyttes til en anden udbyder.

Nyt domain, så skal du have informeret hele vejen rundt til alt og alle, der mailer til dig.
Avatar billede erikh1 Praktikant
06. august 2015 - 19:33 #7
Skal det være webapp? Du kan få Outlook som Windows app med 2013 abonnements modellen. Alternativt, tjek det link jeg gav til Wannafind, fra 5 kr om måneden.