Avatar billede frem-ad Professor
13. august 2015 - 17:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 hvordan og hvorledes

Hejsa
Jeg køre med Windows 8,1 den er fuld opdateret, jeg bruger så Classic Shell for ikke have bøvlet Windows 8 skærmen.

1: Jeg har ikke haft et hvidt flag i bunden, men hvorfor har jeg ikke ved jeg ikke, jeg har ikke været inde og reservere noget, skal man det eller hvad gør jeg..
2:Når jeg får flaget køre det så bare af sig selv derfra?

3:Hvad om 1 år når computeren skal formateres, hvad så får man win10 ud på en disc, jeg har jo ingen disce til computeren der er D-drevet recovery disc med det hele på, men hvordan vil det se ud den dag det er nødvendig og lå computeren tilbage til start.

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2015 - 20:10 #1
Du kan allerede nu via Microsoft.com hente fil iso til cd, eller danne bootbar USB-stick. Så har du den som installationsmedie fremover - men den virker ikke før du har opgraderet din win til 10, og noteret det nye licensnummer ned. Men så kan du også lave en ren installation.
Du vil på et tidspunkt i win Update få tilbudt win10. Du er bare ikke med i første række.
Avatar billede frem-ad Professor
13. august 2015 - 21:23 #2
Så kan jeg jo ikke andet end og vente med tålmodighed, men jeg troede alle me 8,1 fik den samtidig.
Avatar billede DanishBear Seniormester
13. august 2015 - 23:44 #3
Ingen "Windows 10" i Deres taskbar ved siden af uret?

Så er dette nok den bedste måde du får ikonet frem på.

De skal ha en ægte kopi af enten Windows 7 Sp1. eller Windows 8.1, hvis De har Windows 8, skal De opdateret til Windows 8.1 (som er gratis)

Med en fuld opdateret Windows 7/8.1, går De ind i Deres kontrolpanel og under "Programmer og funktioner" / "Vis Installeret Opdates" og i søgefeltet oppe i højre hjørne skriver De, ("KB3035583" for Windows 7) / ("KB3035583" for Windows 8.1) (dog uden gåseøjne), afinstaller denne og når den er færdig med at afinstaller, gå igen op i søgefeltet oppe i højre hjørne og denne gang skriv ("KB2952664" for Windows 7) / ("KB2976978" for Windows 8.1) (dog uden gåseøjne), når afinstallationen er færdig, genstart Deres komputer.
Når Deres maskine er genstartet og oppe igen, start "Windows Update" installer først hvad Windows Update anbefaler, som kun er den ene opdate, når denne er færdig, mærk den anden op og installer denne, efter disse opdateringer skulle ikonet gerne komme frem...

For Windows 7 SP1:
KB3035583
KB2952664

For Windows 8.1 Update:
KB3035583
KB2976978

Det hjalp for mig og fik ikonet frem...
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2015 - 23:47 #4
Jeg har hentet windows 10 her: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Jeg valgte en installation fra USB  det gik fint, og windows står som aktiveret.
Avatar billede frem-ad Professor
14. august 2015 - 20:50 #5
#3 så er det prøvet uden der er kommet noget flag :-(
Roundandbald men hvad med den nye licenskoden?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2015 - 21:03 #6
Licenskoden finder windows 10 selv. Når jeg ser under Kontrolpanel/System står der Windows er Windows er aktiveret, og jeg har ikke oplyst om nogen nøgle.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2015 - 21:04 #7
Nå ja der kom lidt for meget med det :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2015 - 14:26 #8
Dropper overvågningen.Slow Motion er ikke noget for mig.
Avatar billede frem-ad Professor
18. august 2015 - 08:53 #9
Jeg arbejder på sagen, men sådan som det går på arbejdet med 10-12 timer om dagen og i går 15, og en familie så er computer nederst i piloteringen. roundandbald der stod inde på siden, et eller andet med licens nummeretat den ikke kom med der, så får jeg jo bare problemer senere, når den skal geninstalleres.

Lige pt. kigger jeg på  http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-win_upgrade/jeg-vil-reservere-min-gratis-kopi-af-windows-10/5a77e065-166f-4a5c-8734-55a621319324?auth=1
Men jeg vender tilbage, snart jeg finder ud af det.
Avatar billede frem-ad Professor
20. august 2015 - 17:02 #10
Så lykkes det og få flaget ved klokken, så nu er den reserveret.
Jeg brugte hjælp herfra http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-win_upgrade/jeg-vil-reservere-min-gratis-kopi-af-windows-10/5a77e065-166f-4a5c-8734-55a621319324?auth=1 og https://support.microsoft.com/da-dk/kb/3081048 og så en opstarts scanning, det viste sig at jeg havde en beskadiget mappe inde i Windows og den blev slettet og så hentede jeg 5 vigtige opdateringer via update. så var flaget der med det samme.

Tak til alle for hjælp/forsøget, beklager ventetiden, dem der vil have point for jeres tid.
JEG TAKKER
Avatar billede frem-ad Professor
31. august 2015 - 18:13 #11
Hvis der er nogen af jer der vil have point så smid svar
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2015 - 08:20 #12
Giv dem et par dage endnu. Kommer der ikke svar, luk selv.
Avatar billede frem-ad Professor
06. september 2015 - 09:03 #13
Ja det ender det nok med.
Avatar billede frem-ad Professor
06. september 2015 - 09:04 #14
Hvis nogen vil have point så smid svar inden næste weekend, ellers lukke jeg selv.......
Avatar billede frem-ad Professor
16. september 2015 - 19:32 #15
lukker