Avatar billede annam Seniormester
16. august 2015 - 09:14 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

windows 10 vil tvangsinstallere sig, jeg vil ikke ha den !!

jeg er godt tilfreds med min windows 7,
men nu prøver windows 10 at installere sig selv
og jeg har IKKE bedt om det.
Kan se på opdateringsoversigten at den har forsøgt
flere dage.

vh Anna
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 09:45 #1
Jeg er heller ikke interesseret i at få Win 10 på min computer, og af gode grunde har jeg ikke trykket på hent nede i det hvide flag. Jeg har i stedet afinstalleret en opdatering så flaget forsvinder. Opdateringen der samtidigt er en .exe fil som hedder KB3035883.
Den skal du have afinstalleret for ikke at få oplysning om gratis Wuindows 10. Den kan fjernes i programmer og funktioner under opdateringer.
Men da din pc har forsøgt at installere, kan det være du skal systemgendanne tilbage til før den startede på at installere Win 10 for at det kan virke.

Hvis du går i Windows Update, og vælger at søge på opdateringer, sår Windows 10 som et punkt der skal hentes?
Hvis det gør marker den og højreklik på den og skjul opdatering. Så burde den ikke hente den.
Avatar billede mikamort Nybegynder
16. august 2015 - 10:41 #2
Jeg sidder i samme problem som #0

Jeg er dog i starten bedt om at få installeret windows 10 men har fortrudt.
Jeg har dog en win 8.1 og jeg kan ikke finde opdateringen KB3035883 så hvad gør man så?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 13:41 #3
#2 Hvis du har opgraderet til win 10 burde du kunne rulle tilbage til 8.1 indenfor 30 dage.
http://www.cnet.com/how-to/windows-10-how-to-roll-back/
Når du har rullet tilbage skal opdateringen som jeg beskriver nedenunder her skjules så du ikke kommer tilbage på opgraderings opdateringen.

#0 Når man fjerner opdatering KB3035583 skal man også lige en tur ind på Windows Update og lade den søge efter opdateringer. Når den vises i oversigten markeres den, og højreklik på den og vælg at skjule den.
Avatar billede mikamort Nybegynder
16. august 2015 - 14:20 #4
#3 Jeg har ikke opdateret til win10. Jeg har bare en påmindelse hele tiden om at jeg kan hente nu.
Man kan vel fjerne påmindelsen hvis man har fortrudt at man ville have det, men endnu ikke opdateret??
Avatar billede annam Seniormester
16. august 2015 - 14:58 #5
den viser sig kun i opdateringsoversigtent som:
'opgrader til windows 10'      mislykkedes

hver dag de sidste 4 dage
og jeg har end ikke rørt det hvide flag..

har prøvet forskelligt for at få vist nr du nskriver,
har du en ide til hvordan ?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 18:23 #6
#5 Når du går i Programmer og funktioner under kontrolpanel, så tryk på "vis opdateringer" i venstre øvre hjørne. Når dette gøres skulle du kunne finde KB3035586 og afinstallere denne.

#4 Prøv at fjerne opdatering KB3035583 som spørger skal her.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
16. august 2015 - 22:21 #7
Jeg kan godt finde opdat. 3035583.
Hvis man fjerner den er det så muligt senere at opgradere til Win 10 ??
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2015 - 22:45 #8
#7 Ja hvis du ikke gør noget vil den automatisk komme tilbage med det samme igen ved næste opdatering fra Windows. For at fjerne den skal du så vælge at skjule denne opdatering. Når du så vil hente Windows 10, skal du så fjerne at den er skjult, så vil den blive hentet, så du kan opgradere. Dette kan du gøre indtil 29 juli næste år.

PS Nu kunne jeg godt tænke mig at de ekstra spørgsmål fra andre spørgere end den der har stillet spørgsmålet i tråden, ikke stilles mere.
Det er lidt forvirrende for både mig og sikkert også for den oprindelige spørger.

Så jeg vil anbefale disse spørgere at oprette deres egne spørgsmål og få hjælp den vej.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
16. august 2015 - 23:04 #9
Jeg kan godt fælge dig.
Et sidste spørgsmål
Hvordan får jeg mulighed for at skjule en opdatering.??
Hvis eg højreklikker får jeg kun mulighed for at fjerne den.
Kører W 8.1
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2015 - 16:01 #10
Kører også 8.1 her. Når Windows update har scannet efter opdateringer markerer jeg (sætter tjektegn) ved den opdatering jeg ikke vil installere, og højreklikke på denne. Her burde du få en mulighed for at skjule den.
http://peter.mpbrun.dk/wp-content/uploads/fjern_opdatering_liste/skjul-lille.png
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
17. august 2015 - 18:44 #11
Hej igen
Har jeg forstået det rigtigt at jeg først skal fjerne den opdatering der ER kommet ind.
Ved næste opdatering af w kommer den så igen og ved at højreklikke få valget at skjule.
Dvs at jeg IKKE må have automatisk opdatering.
De opdateringer der er kommet ind får jeg kun mulighed for at fjerne.
Har nu sat systemet  til at fortælle mig når der er opdateringer tilgængelig.
Undskyld hvis jeg er tungt opfattende. 81 fødselsdage.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2015 - 19:34 #12
#11 Hvis du har det hvide windowsflag nede i taskbar skal opdateringen fjernes ja.

Herefter køres så windows update lige bagefter, så den fjernede opdatering fremkommer i opdatringsoversigt igen.
Det er så her du skal markere den og skjule den.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
17. august 2015 - 21:14 #13
Mange tak for en god vejledning.
Ved ikke hvordan i denne situation at give point
Avatar billede annam Seniormester
18. august 2015 - 12:44 #14
Hej 220661

Tusind tak for hjælp.

De sidste 2 dage har W10 ikke forsøgt at installere sig,
så jeg tror problemet er løst.

bedste hilsner

Anna

...... hvordan er det nu jeg giver dig point ??
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2015 - 15:45 #15
#13. Det er ligemeget med point. Du kan ikke give point i en tråd der ikke er din.

Hej Anna.

Jamen det er da godt den har opgivet at installere win 10. Du giver point ved at acceptere mit svar her :-)
Avatar billede annam Seniormester
18. august 2015 - 15:57 #16
:-)