Avatar billede hist Praktikant
18. august 2015 - 11:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Asp sql kode til php ?

nogen der kan forklare mig den her kode ?
jeg har i min db ikke en onlinetime.

[code]SQLCookie_1 = "select hotbilleder.* from hotbilleder LEFT JOIN profiler ON (hotbilleder.profilerID = profiler.id) where hotbilleder.godkendt = '1' AND profiler.kon = '1' and NOW() >= DATE_ADD(CONCAT(SUBSTRING(profiler.onlinetime,7,4),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,4,2),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,1,2),' ',SUBSTRING(profiler.onlinetime,12,8)),INTERVAL 1 MINUTE) ORDER BY RAND()"

        SQLCookie_2 = "select hotbilleder.* from hotbilleder LEFT JOIN profiler ON (hotbilleder.profilerID = profiler.id) where hotbilleder.godkendt = '1' AND profiler.kon = '1' and NOW() < DATE_ADD(CONCAT(SUBSTRING(profiler.onlinetime,7,4),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,4,2),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,1,2),' ',SUBSTRING(profiler.onlinetime,12,8)),INTERVAL 1 MINUTE) ORDER BY RAND()"[/code]

her er koden fra http://www.resources.fortunedesign.co.uk/jspack/asp2php.html
ved ikke helt med den oversættelse der

[code]SQLCookie_1 = "select hotbilleder.* from hotbilleder LEFT JOIN profiler ON (hotbilleder.profilerID = profiler.id) where hotbilleder.godkendt = '1' AND profiler.kon = '1' and NOW() >= DATE_ADD(CONCAT(SUBSTRING(profiler.onlinetime,7,4),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,4,2),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,1,2),' ',SUBSTRING(profiler.onlinetime,12,8)),INTERVAL 1 MINUTE) ORDER BY RAND()"

        SQLCookie_2 = "select hotbilleder.* from hotbilleder LEFT JOIN profiler ON (hotbilleder.profilerID = profiler.id) where hotbilleder.godkendt = '1' AND profiler.kon = '1' and NOW() < DATE_ADD(CONCAT(SUBSTRING(profiler.onlinetime,7,4),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,4,2),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,1,2),' ',SUBSTRING(profiler.onlinetime,12,8)),INTERVAL 1 MINUTE) ORDER BY RAND()"[/code]
Avatar billede hist Praktikant
18. august 2015 - 11:56 #1
øh hvad skete der lige for koden der ???

nå men her er asp

SQLCookie_1 = "select hotbilleder.* from hotbilleder LEFT JOIN profiler ON (hotbilleder.profilerID = profiler.id) where hotbilleder.godkendt = '1' AND profiler.kon = '1' and NOW() >= DATE_ADD(CONCAT(SUBSTRING(profiler.onlinetime,7,4),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,4,2),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,1,2),' ',SUBSTRING(profiler.onlinetime,12,8)),INTERVAL 1 MINUTE) ORDER BY RAND()"

        SQLCookie_2 = "select hotbilleder.* from hotbilleder LEFT JOIN profiler ON (hotbilleder.profilerID = profiler.id) where hotbilleder.godkendt = '1' AND profiler.kon = '1' and NOW() < DATE_ADD(CONCAT(SUBSTRING(profiler.onlinetime,7,4),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,4,2),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,1,2),' ',SUBSTRING(profiler.onlinetime,12,8)),INTERVAL 1 MINUTE) ORDER BY RAND()"

og her er php oversættelsen

$SQLCookie_1 = mysql_query("select hotbilleder.* from hotbilleder LEFT JOIN profiler ON (hotbilleder.profilerID = profiler.id) where hotbilleder.godkendt = '1' AND profiler.kon = '1' and NOW() >= DATE_ADD(CONCAT(SUBSTRING(profiler.onlinetime,7,4),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,4,2),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,1,2),' ',SUBSTRING(profiler.onlinetime,12,8)),INTERVAL 1 MINUTE) ORDER BY RAND()") or die(mysql_error());

$SQLCookie_2 = mysql_query("select hotbilleder.* from hotbilleder LEFT JOIN profiler ON (hotbilleder.profilerID = profiler.id) where hotbilleder.godkendt = '1' AND profiler.kon = '1' and NOW() < DATE_ADD(CONCAT(SUBSTRING(profiler.onlinetime,7,4),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,4,2),'-',SUBSTRING(profiler.onlinetime,1,2),' ',SUBSTRING(profiler.onlinetime,12,8)),INTERVAL 1 MINUTE) ORDER BY RAND()") or die(mysql_error());
Avatar billede Slater Ekspert
18. august 2015 - 13:09 #2
Hvad er det, du vil have forklaret?
Avatar billede hist Praktikant
18. august 2015 - 14:37 #3
Ja viperine det må du nok spørge om lol
det er noget jeg er ved at oversætte til php men den asp kode er gammel og rigtig dårlig skrevet så jeg tror sku bare jeg sletter det hele og starter forfra i php det er nok det nemmeste.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
18. august 2015 - 15:02 #4
>øh hvad skete der lige for koden der ???
code tagget virker ikke særlig godt her på E, brug de 2 taget div eller div og pre
læs denne guide http://www.eksperten.dk/guide/1325

>mysql_query
dette API er på vej ud af PHP, brug mysqli eller PDO

ref http://php.net/mysql_query

Warning
This extension is deprecated as of PHP 5.5.0, and has been removed as of PHP 7.0.0. Instead, the MySQLi or PDO_MySQL extension should be used. See also MySQL: choosing an API guide and related FAQ for more information.

http://php.net/manual/en/mysqli.query.php
http://php.net/manual/en/pdo.query.php

ref https://github.com/tpunt/PHP7-Reference#removal-of-dead-server-apis
ext/mssql
ext/mysql

ref https://wiki.php.net/todo/php70#timetable
kommer den 2015-11-12, og hvornår din udbyder så opdatere vides ikke, men det er at skyde sig selv i foden at anvende det gamle API, da alle functioner startende med mysql_ bliver fjernet.