Avatar billede larsgrau Forsker
25. august 2015 - 10:55 Der er 1 løsning

Brgrænstilliste

Hej

Jeg har en kombinationsboks har jeg har 3 felter i. Navn land og id, jeg be den som at gemme ID, og det virker, men jeg vil gerne have den til at men også kan skrive noget som ikke er på listen, derfor vil jeg gerne kunne sætte begrænstilliste til nej, men det kan jeg ikke få lov til, den siger af kolonebredderne skal være ens og det er de. nogen ide ?
Avatar billede MSchlamovitz Mester
25. august 2015 - 13:26 #1
Jeg gætter på, at kolonnen med ID er den første - og at kolonnebredden for ID feltet er 0 cm, så brugeren kun ser de to andre kolonner.
Det er årsagen til, at Begrænstilliste skal være Ja.
Jeg antager ligeledes at det er ID værdien der gemmes - og ikke de andre felter - og at ID feltet svarer til en record i en anden tabel. (sådan burde det være)
Hvis dette scenarie er sandt, vil det være problematisk, hvis du tillader brugeren at skrive i feltet, fordi du derved ikke har sikkerhed for, at den værdi der gemmes er et gyldigt ID.

Hvis det IKKE er ID feltet der gemmes - og den gemte værdi IKKE relaterer til en anden tabel, kan du droppe ID kolonnen, sætte de resterende kolonnebredder til mere end 0 (så brugeren kan se dem) og sætte Begrænstilliste til Nej.