Avatar billede pukhoj Mester
27. august 2015 - 09:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

rød ramme på felter der mangler at blive udfyldt

hej

jeg har lavet et kundedatabase/fakturerings ark, men vil rigtig gerne have lavet det således at de felter man skal udfylde er omridset med rød, som så forsvinder igen når man har indtastet noget i feltet.

Kan simpelthen ikke få det til at fungere.

Hvordan laver man et rødt omrids på en celle, som så forsvinder når cellen får indtastet en hvilken som helst værdi?
Avatar billede lagunadk Novice
27. august 2015 - 09:17 #1
Betinget formatering vha. formel:

Marker området og indsæt denne: =IF(ISBLANK(A1);TRUE;FALSE)

Her kan du så indstille hvilke formatering cellerne som er blanke skal have
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
27. august 2015 - 09:22 #2
Yeps, betinget formatering er vejen :-)
Men, du behøver ikke benytter en formel

1) Marker cellen, du ønsker skal være med rød kant, hvis den er tom...
2) Benyt 'Celle indholder' muligheden, og sæt den til en tom tekst streng ("")
3) Vælg format med rød kant.

That's it...
Avatar billede pukhoj Mester
27. august 2015 - 09:54 #3
Det her var så nemt!!

mange tak for hjælpen, utroligt med den kodning man lige har lavet, at jeg ikke selv fandt denne løsning :)
Avatar billede pukhoj Mester
27. august 2015 - 09:54 #4
lav et svar, så kan du få dine point :)
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
27. august 2015 - 10:11 #5
Alt er let, når man ved, hvordan :-)