Avatar billede Dreamfan Nybegynder
27. august 2015 - 14:40 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Stifinder problem ?

Hej
Nogen som er klog på Windows 10 Pro / Stifinder ?

Mit problem er at jeg ikke mere kan oprette en ny mappe, vanligvis ved hjælp af højre museknap. Icon oversigt for ny Mappe vises simpelthen ikke mere ?
NB: Windows 10 Pro installation/opdatering fra:Windows 8.1 Pro Ca. 14 dage siden.

Håber på hjælp.

Mvh. Ivan
Avatar billede milter Ekspert
27. august 2015 - 15:15 #1
Avatar billede Dreamfan Nybegynder
27. august 2015 - 15:39 #2
Hej milter

Har set på dit link, og kan godt se det sådan i Stifinder.
Prøver at gøre som anvist. Men intet sker? Heller ikke ved (ctrl+shift+N)? Så ? ?
Avatar billede milter Ekspert
27. august 2015 - 18:55 #3
Kan du åbne et nyt File Explorer-vindue med Windowstast+ E?

Prøv at køre en System File Check som beskrevet i linket herunder:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/wiki/windows_10-update/system-file-check-sfc-scan-and-repair-system-files/bc609315-da1f-4775-812c-695b60477a93
Avatar billede Dreamfan Nybegynder
27. august 2015 - 19:59 #4
Hej milter

dine råd er delvis udført. Har udført via command promt:
sfc /scannow

Se resultat tekst herunder:

windows Resource protection found corrupt files but was unable to fix some of them.Details are included in the CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.Log. For example C:Windows\Logs\CBS\CBS.Log.
Note that logging is currently not supported in offline servicing scenarios.

C:\Windows\system32>
Avatar billede Dreamfan Nybegynder
27. august 2015 - 20:35 #5
Hej milter

Dene omtalte CBS.Log fil

er mega lang, forstår ikke at tyde den ?

Er der mulighed for at Uploade fil ?
Avatar billede milter Ekspert
27. august 2015 - 21:02 #6
Jeg er ikke ekspert på det område men prøv at kigge her:

https://support.microsoft.com/en-us/kb/928228

Hvis du har mange meddelelser, som starter med "Cannot repair member file ...", så er noget måske gået galt under opgraderingen til Win10.

Har du haft problemet siden opgraderingen, og har du haft andre problemer siden opgraderingen?

Hvis Win10 har fungeret korrekt, kan du måske forsøge en "Refresh":

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/refresh-is-part-of-reset-in-windows-10
Avatar billede milter Ekspert
27. august 2015 - 21:05 #7
Og har du opdateret Win10 efter opgraderingen?
Avatar billede Dreamfan Nybegynder
27. august 2015 - 23:07 #8
Hej milter

Windows 10 har fungeret korrekt, alle opdateringer OK.

Fungere stadig fint, kun problemer med at oprette ny Mappe ?
Som beskrevet har jeg kun haft Windows 10 kørende i godt 14 dage Ca.

Angående omtalte logfil, jeg kan ikke finde: SFC.exe

Og der er blevet oprette sikkerhedcopy endnu.
Avatar billede Dreamfan Nybegynder
28. august 2015 - 14:32 #9
endnu ingen sikkerhescopy. (Manglede IKKE i mit sidste svar)
Avatar billede milter Ekspert
28. august 2015 - 14:49 #10
Har du prøvet Refresh?
Avatar billede Dreamfan Nybegynder
28. august 2015 - 22:06 #11
Hej milter

Ikke muligt. Men det er lykkedes med at nulstille Windows 10 Pro
med hjælp fra: Windows 10 Pro DK.ISO (Boot).

Så nu virker alt som det skal. Stadigt lidt arbejde med at installere mange programmer igen. Så går Weekenden med det. ;-)

Tak for hjælpen.
Avatar billede milter Ekspert
29. august 2015 - 17:21 #12
Velbekom :-)