Avatar billede skolevej321 Forsker
29. august 2015 - 11:32 Der er 9 kommentarer

windows 10 - icloud

jeg har netop opgraderet fra win 7 til win 10.
Alt ser ud til at virke, men mit mailkardotek med icloudadresser er væk.
Jeg har prøvet at reindstalerer icloud på maskine, men det vil ikke lykkes.
Hvis jeg taster en adresse ind som ny med en mailadresse jeg ved var i icloud-mailkartoteket kan det ikke lade sig gøre. Adresse dukker op men forsvinder øjeblikkeligt.og feltet er tomt.

HVAD GØR JEG
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2015 - 12:17 #1
hvis du har lavet en frisk installation af icloud, så vil der kun være adgang til icloud-kontakter via hjemmesiden icloud.com - og den virker (hos mig på chrome). Så afinstaller den gamle pakke, og hent icloud fra https://support.apple.com/da-dk/HT204283
Avatar billede skolevej321 Forsker
31. august 2015 - 08:59 #2
Hvis jeg vil afinstallere kommer følgende besked:
Den funktion , du prøver at benytte, er på en netværksressource, som ikke er tilgængelig. Klik OK for at forsøge igen, eller skriv en anden sti til en mappe med instalationspakken "iCloud64.msi" i feltet nedenfor.
Nedenfor har jeg så et felt hvor jeg kan vælge sti.
Og her løber jeg så panden mod muren.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2015 - 09:25 #3
Ok, du må have haft installationsfilen på usbstik eller ekstern disk. Du må bare vende dig til kun at bruge iCloud via web til du på et tidspunkt laver en ren installation og starter forfra på systemet (hvis du altså er typen, der reinstallerer alt ind i mellem for at rydde op).
Avatar billede skolevej321 Forsker
31. august 2015 - 14:25 #4
Nej programmet har ligget på pc-en og kørt fint med win 7
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2015 - 14:40 #5
hvad sker der, hvis du går til www.icloud.com og prøver der?
Avatar billede skolevej321 Forsker
31. august 2015 - 15:44 #6
jeg får ovennævnte besked
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2015 - 16:49 #7
jeg har lagt min msi-fil på dropbox
https://www.dropbox.com/s/xdx0pvbg7q8voy3/iCloud64.msi?dl=0
læg den ned et sted (fx mappen downloads) og peg på den når du skal. Det kan være, at der sker noget positivt...
Avatar billede skolevej321 Forsker
22. november 2015 - 14:00 #8
Jeg stopper her
Jeg reetablerer the hard Way.
Claes hvordan får jeg givet dig nogle point!
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2015 - 16:09 #9
det er ok - bare behold point - du fik jo en del arbejde med det...