Avatar billede Nikolaj1887 Nybegynder
02. september 2015 - 09:11 Der er 7 kommentarer

Søgefunktion i stifinder medtager ikke filindhold af pdf filer.

Hej. Jeg er netop stødt på et meget generende problem. Jeg er ved at skrive speciale og har en mappe med det meste af mit litteratur i form af videnskabelige artikler i PDF format. Jeg bruger rigtig meget søgefunktionen i stifinder til at finde en aktuel artikel vha et eller to søgeord. Men i går fungerede denne søgefunktion ikke. Den søgte kun i filnavn. I avancerede indstillinger er der krydset af i at den skal medtage filindhold. Det eneste jeg kan komme i tanke om er årsagen er at jeg dagen før opdaterede adobe, som den bad om. Og det er netop kun pdf filer den ikke gør det på. Den har ikke problemer med word filer. Hvad kan problemet være og vigtigst af alt. hvordan fixer jeg det...
Avatar billede poko1 Ekspert
02. september 2015 - 11:11 #1
hvilket styresystem?
prøv at søge i start den bruger jeg når det er specifikke ord!
02. september 2015 - 11:29 #2
Hvilket styresystem?
Hvilken PDF reader?
Hvilket Adobe program har du netop opdateret?
Avatar billede Nikolaj1887 Nybegynder
02. september 2015 - 11:56 #3
Jeg har nu windows 10, som jeg lige har hentet i håbet om at de løste problemet. Men det gjorde det ikke. og det er Adobe Acrobat Document og Adobe Acrobat Reader DC. Jeg kan ikke umiddelbart huske hvad den tidligere version var. Er det vigtigt? Har det noget med indekseringen at gøre? Her er jeg lidt på bar bund men i disse indstillinger ser det ud til at den er ved at indeksere en masse filer(hvad det så end betyder) Jeg prøvede at slå den fra midlertidigt men det hjalp heller ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. september 2015 - 12:24 #4
Med Classic Shell i Windows 10 resultat ved at skrive Sådan
http://web.gratisupload.dk/f/8tdeu0twr0/
Avatar billede Nikolaj1887 Nybegynder
02. september 2015 - 12:47 #5
Men i det du lægger op der kunne det umiddelbart se ud til at det også kun er filnavnet den finder resultaterne på. Det er meget vigtigt at det er indholdet, altså inde i selve brødteksten den også søger. Jeg har prøvet søgefunktionen nede ved startmenuen. Den søger udelukkende på filnavnet og finder ikke engang de wordfiler jeg har som indeholder søgeordene.
Avatar billede egorip Praktikant
08. december 2022 - 23:25 #6
Jeg ved det er et gammelt indlæg men ...
Jeg har samme problem og har ikke endnu funder en løsning.
Installationer pr . 08-12-2022
Win 10 V. 22H2
Adobe Acrobat Reader DC v,2022.003.20282

Værende indstillinger:
Kontrolpanel:
-Indexindstillinger - adv. - filtyper - PDF - "X" i-Indekser egenskaber og filindhold
-Indstillinger for stifinder - søg - "X" i søg altid efter filnavne og indhold (dette kan tage nogle minutter)
Avatar billede egorip Praktikant
10. december 2022 - 15:28 #7
Jeg tror at jeg har fundet løsningen...

Når diverse flueben er sat skal indexet slettes og genopbygges
-Kontrolpanel-Indexindstillinger - adv. - fejlfinding - tryk på genopbyg

Det virkede for mig :-)