Avatar billede skaanning Seniormester
02. september 2015 - 15:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

case der ikke vil virke i vba

hej er der en der kan fortælle mig hvorfor denne ikke virker, den gør det den skal men derefter kommer den med at den mangler et objekt.
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    For Each Cell In Range("b1:b10000")
        If Cell.Value > 0 And Cell.Offset(0, -1) = "" Then _
        Cell.Offset(0, -1) = Now()
    Next Cell
    'For Each Cell In Range("e1:e10000")
        nr = Cell.Offset(0, 3).Value
        Select Case nr

            Case 1
                Cell.Offset(0, -1) = "Stemple på M-ordre/Læse PWI´er"
            Case 2
                Cell.Offset(0, -1) = "Stripse 630-08 + 630-16 + 630-14 + 630-36 + harness A i kabel-bakke ud af Nacelle (repos væk)"

                Case 3
                Cell.Offset(0, -1) = "Stripse heater + kælderkabel i lodret kabelbakke + lysleder"

                Case 4
                Cell.Offset(0, -1) = "Kontrollere gevind"

                Case 5
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere afstandsplader"

                Case 6
                Cell.Offset(0, -1) = "Pakke transportramme sammen"

                Case 7
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere specialværktøj"

                Case 8
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere styrebolte"
                Case 9
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere bagerste rør"

                Case 10
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere gearolietank"

                Case 11
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere CMS-kabel"

                Case 12
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere stik W1 og W3"

                Case 13
                Cell.Offset(0, -1) = "Føre grå kabel + montere stik på 695-02-W1 og 695-04-W1"

                Case 14
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere flexrør på 695-04-W1"

                Case 15
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere plade ved grå kabler"

                Case 16
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere stelkabel ved plade"

                Case 17
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere forreste rør"

                Case 18
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere kabelbakker"

                Case 19
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere kabler"

                Case 20
                Cell.Offset(0, -1) = "Montere gevindbjælke på C-profil"

                Case 21
                Cell.Offset(0, -1) = "Formontere bolte til gearolietank"

                Case 22
                Cell.Offset(0, -1) = "Formontere kølerrør til generator"

                Case 23
                Cell.Offset(0, -1) = "Registrere data i QDA"

                Case 24
                Cell.Offset(0, -1) = "5S-tjekke af værktøjstavler (5 min)"

                Case 25
                Cell.Offset(0, -1) = "Hjælp dine kollegaer eller lav 5S"

        End Select
Avatar billede skaanning Seniormester
03. september 2015 - 07:09 #1
Hej er der ikke en der vil hjælpe med mit problem, eller komme med en anden måde at løse det på:))
Avatar billede supertekst Ekspert
03. september 2015 - 09:46 #2
Jo - har du mulighed for at uploade filen.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. september 2015 - 10:44 #3
Efter lidt justering:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  For Each cell In Range("b1:b10000")
        If cell.Value > 0 And cell.Offset(0, -1) = "" Then
            cell.Offset(0, -1) = Now()
            findTekst cell
        End If
    Next cell
End Sub
Private Sub findTekst(cell)
      nr = cell.Offset(0, 3).Value
        Select Case nr

            Case 1
                cell.Offset(0, -1) = "Stemple på M-ordre/Læse PWI´er"
            Case 2
                cell.Offset(0, -1) = "Stripse 630-08 + 630-16 + 630-14 + 630-36 + harness A i kabel-bakke ud af Nacelle (repos væk)"

                Case 3
                cell.Offset(0, -1) = "Stripse heater + kælderkabel i lodret kabelbakke + lysleder"

                Case 4
                cell.Offset(0, -1) = "Kontrollere gevind"

                Case 5
                cell.Offset(0, -1) = "Montere afstandsplader"

                Case 6
                cell.Offset(0, -1) = "Pakke transportramme sammen"

                Case 7
                cell.Offset(0, -1) = "Montere specialværktøj"

                Case 8
                cell.Offset(0, -1) = "Montere styrebolte"
                Case 9
                cell.Offset(0, -1) = "Montere bagerste rør"

                Case 10
                cell.Offset(0, -1) = "Montere gearolietank"

                Case 11
                cell.Offset(0, -1) = "Montere CMS-kabel"

                Case 12
                cell.Offset(0, -1) = "Montere stik W1 og W3"

                Case 13
                cell.Offset(0, -1) = "Føre grå kabel + montere stik på 695-02-W1 og 695-04-W1"

                Case 14
                cell.Offset(0, -1) = "Montere flexrør på 695-04-W1"

                Case 15
                cell.Offset(0, -1) = "Montere plade ved grå kabler"

                Case 16
                cell.Offset(0, -1) = "Montere stelkabel ved plade"

                Case 17
                cell.Offset(0, -1) = "Montere forreste rør"

                Case 18
                cell.Offset(0, -1) = "Montere kabelbakker"

                Case 19
                cell.Offset(0, -1) = "Montere kabler"

                Case 20
                cell.Offset(0, -1) = "Montere gevindbjælke på C-profil"

                Case 21
                cell.Offset(0, -1) = "Formontere bolte til gearolietank"

                Case 22
                cell.Offset(0, -1) = "Formontere kølerrør til generator"

                Case 23
                cell.Offset(0, -1) = "Registrere data i QDA"

                Case 24
                cell.Offset(0, -1) = "5S-tjekke af værktøjstavler (5 min)"

                Case 25
                cell.Offset(0, -1) = "Hjælp dine kollegaer eller lav 5S"

        End Select
End Sub
Avatar billede skaanning Seniormester
03. september 2015 - 12:49 #4
takker det var lige det der skulle til:))
Avatar billede supertekst Ekspert
03. september 2015 - 13:09 #5
Selv tak..