Avatar billede lehank Nybegynder
03. september 2015 - 20:27 Der er 3 kommentarer

Søg med forslag

Hej

Jeg skal kunne søge fra en celle - ark1, i en anden kolonne - Ark2. Når jeg begynder at skrive (et tegningsnummer)skal den komme med løbende forslag i min celle og derfra skal jeg så kunne vælge det pågældende nummer ud.
  Hvordan gør jeg det.
03. september 2015 - 21:06 #1
Det kan jeg ikke se lade sig gøre med standard Excel, muligvis kan der kodes en løsning - måske er der allerede en, som har lavet det...
Avatar billede lehank Nybegynder
03. september 2015 - 21:14 #2
Det jeg gerne ville have, har jeg set nu, er en rulleliste hvor, når man starter med eks. 98 - så kommer der de numre frem der starter med 98 og ingen andre, og det skal jeg så kunne vælge.

Kan det lade sig gøre.
Avatar billede lagunadk Novice
04. september 2015 - 08:40 #3
Den kan lade sig gøre, men det er lidt omfattende.

Se denne guide: http://trumpexcel.com/2013/10/excel-drop-down-list-with-search-suggestions/