Avatar billede morten100 Novice
05. september 2015 - 13:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

analog til USB grabber program (gratis)

Hej
Jeg har nogle gamle babyfilm på mit HandyCam Video 8.  Dem vil jeg gerne have på min PC.  Jeg har købt et billigt kabel med tre analoge stik (et video og to audio) i den ene ende og et USB-stik i den anden.  Jeg skal nu bruge en grabber (gerne gratis, da jeg ikke har så mange timers film at f.eks. $60 lyder som en god handel), som kan "finde" USB-stikket og optage filmene.  Jeg vil enten have dem over på min gamle PC med Windows XP eller på min nye med Windows 8.1
Avatar billede chalde Seniormester
05. september 2015 - 14:32 #1
Avatar billede morten100 Novice
05. september 2015 - 15:18 #2
Virtualdub kan ikke finde mit usb stik.  Når jeg klikker på "device" er usb ikke en af mulighederne.
Avatar billede chalde Seniormester
05. september 2015 - 15:52 #3
Avatar billede morten100 Novice
05. september 2015 - 15:58 #4
Ja, jeg havde læst siden om problemer, men det hjalp ikke.  Måske har jeg bare et for billigt kabel - jeg kan se, at de andre kabler til salg har en lille box.  Det har min ikke.
Avatar billede eurositi Ekspert
06. september 2015 - 21:29 #5
Du har helt ret. Der er altid en lille boks (enhed, som behandler det analoge signal til digitalt output). Uden en sådan enhed er det ikke muligt at omforme signalet.

Der vil normalt også være en driver, som installeres automatisk, når du sætter enheden i USB-indgangen på din computer første gang.

Kan du eventuelt poste et link til dét kabel, du købte?
Avatar billede morten100 Novice
07. september 2015 - 11:04 #6
http://www.amazon.co.uk/dp/B008MMAJ7W/ref=pe_385721_51767431_TE_dp_1

Hmmm, så kablet kan muligvis ikke bruges?  Så skal jeg ud at købe et andet?
Avatar billede morten100 Novice
07. september 2015 - 11:08 #7
Avatar billede eurositi Ekspert
07. september 2015 - 19:59 #8
Jeg tror, at dit kabel er beregnet til at sende signalet den modsatte vej - altså FRA en digital afspiller (typisk et digitalt videokamera TIL en analog afspiller). Så du har helt ret: Dette kabel kan ikke bruges til digitalisering.

LogiLink-grabberen ser lidt gammel ud. Den fik middelmådige/halvdårlige anmeldelser, da jeg slog den op på Amazon.
Ser vi bort fra forsendelsesomkostningerne fra England, er denne grabber fra CSL klart et bedre valg til samme pris:
http://www.amazon.co.uk/CSL-compatible-processing-post-processing-gold-plated/dp/B00XHOHRPW/ref=sr_1_21?s=computers&ie=UTF8&qid=1441648507&sr=1-21&keywords=terratec
Avatar billede morten100 Novice
08. september 2015 - 11:39 #9
eurositi - Pokkers!  Penge ud af vinduet.....  Nå men jeg må have fat i en anden.
Den, du linker til, vil de tilsyneladende ikke sende til Danmark.  Hvad med DeLock 2.0 USB grabber?
http://www.delock.de/produkte/F_444_Video-Grabber_61769/merkmale.html?setLanguage=en
Den har jeg fundet på den blå avis og kan bruges på min ældre PC med Windows XP.
Læg et svar, for nu har jeg fået svar på, hvordan jeg får overført filmene til PC´en - nemlig ved at købe et nyt grabber kabel.
Avatar billede eurositi Ekspert
08. september 2015 - 22:52 #10
Den du har linket til ser OK ud.
Det er som sagt en udgået model, så spørg evt. sælgeren om en driver (måske installeres den automatisk, når den sættes i USB porten - alternativt kan den nok findes på nettet). Der ligger en driver, som fungerer i Windows 7 på dén side, du linkede til.

Hvis grabbing direkte til MPEG4 hakker, er det bedre at bruge MPEG2. Det kan altid konverteres til et mindre pladskrævende format, når det ER kommet over på harddisken.
Avatar billede morten100 Novice
09. september 2015 - 09:18 #11
Super!  Tak for hjælpen.