Avatar billede dkclajen Juniormester
06. september 2015 - 16:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Spam i Gmail

Jeg slogesser lidt med en del spam i min Gmail, heldigvis ryger de direkte i spam mappen, men jeg laver et filter på alle dem som kommer igennem hvor jeg beder om at de skal slettes.

Spørsmålet er så, er det virkelig umuligt at SLETTE dem, mit filter smider dem jo bare i papirskurven, er jo ikke helt det min tanke var da jeg valgte at sige slet. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2015 - 16:43 #1
Der er jo en fil på computeren der hedder hosts.
Inde i den fil kan man indskrive adresser, så de ikke kan tilgå din pc. Ved ikke om det kunne afhjælpe dit problem med spam?
http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm
Avatar billede Slater Ekspert
06. september 2015 - 16:46 #2
E-mails tilgår ikke ens pc, de tilgår en POP/IMAP server, som er helt uafhængig af pc'en. Man kan ikke blokere e-mails fra sin egen computer.

Anyway, Gmail sletter ting i papirkurven efter 30 dage. Papirkurven er der bare som et sikkerhedsnet, så man kan nå at redde ting, man er kommet til at slette ved et tilfælde. Hvorfor vil du have dem slettet permanent med det samme?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2015 - 16:54 #3
#2 Nej det har du ret i.
Det er kun ved surf på nettet man kan blokere for uønskede sider ved at redigere i hosts filen.
Avatar billede dkclajen Juniormester
06. september 2015 - 17:00 #4
Jeg laver mit filter inde på gmail.com

Og hvorfor jeg vil have dem slettet med det samme? Fordi at når jeg har valgt at oprette et filter på en bestemt modtager er jeg ret sikker på jeg ikke kommer til at fortryde det. ;) Du har jo også muligheden for at trykke på slet permanent når du går ind i din spam mappe på gmail.com

Min computer synkronisere med alle mapperne, altså både papirskurv, indbakke, udbakke osv.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2015 - 19:01 #5
hvis du er utilfreds med gmail, så vælg en anden udbyder. Alternativt, så opret en ny mail-adresse hos google, og informer dine venner og kontakter om den, og undlad at bruge den gamle (den vil så uddø over tid - men email kan ikke genbruges).
Avatar billede dkclajen Juniormester
18. september 2015 - 16:32 #6
Lukker