Avatar billede kasperth Juniormester
08. september 2015 - 13:36 Der er 1 løsning

Advarsel hvis manual calculation

Hej

Jeg arbejder med en ellers udemærket add-in til excel, som kan hente tal fra en database... men når jeg anvender add-in'en så slår den calculation over på manuel. Det kan jeg godt leve med. Problemet er, at den slår calculation fra på alle de regneark, som man har åben. Det vil sige, at hvis man lige skal finde et tal I et andet regneark, så slår den beregning fra der også og husker den indstilling - så næste gang man åbner det, så husker den det stadig.

Er der nogle, som kan en fiks løsning til det?

Jeg tænker, at man måske kunne lave en makro, som hver gang en fil åbnes checker status og advarer hvis den den er på manuel calculation kunne være en løsning. Men hører også gerne andre forslag..
Avatar billede store-morten Ekspert
08. september 2015 - 16:23 #1
Prøv i ThisWorkbook modul.

Private Sub Workbook_Open()
    Application.Calculation = xlAutomatic
End Sub