Avatar billede mik28 Seniormester
10. september 2015 - 09:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mobile native app framework

Hej Eksperter

Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal bygge native mobile apps til Android, IOS og Windows surface. Findes der et godt framework i JAVA som kan det?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2015 - 15:18 #1
Givet at iOS ikke understoetter Java: nej.

Native => Java til Android, objective-C eller Swift til iOS og C# til Windows (hvis det skal vaere Windows store, hvis traditionel desktop kunne du bruge Java selvom alle Windows folk vil kvie sig ved at kalde det native).

Ellers er det mest oplagte alternativ noget "HTML5" baseret som f.eks. PhoneGap/Cordova.
Avatar billede keysersoze Guru
10. september 2015 - 15:39 #2
Alternativt til Cordova er Xamarin så det kan laves i C#.
Avatar billede mik28 Seniormester
10. september 2015 - 15:56 #3
Tak for svar. Ville egentligt helst lave appen i HTML5, CSS og JS, men det er ligesom ikske rigtigt en mulighed da det er et krav det skal virke med Window surface og det understøtter PhoneGab ikke, så vidt jeg forstår. Det må jo så blive Xamerin. Det bliver en kold dag i helvede den dag jeg koder en linie C# JAVA FOREVER!!!!!! Lægger I nogle svar så jeg kan lukke
Avatar billede keysersoze Guru
10. september 2015 - 16:09 #4
Mig bekendt kan du godt - dog skulle der vist være manglende support for enkelte API.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2015 - 03:12 #5
Der findes crossplatform mobile frameworks til mange sprog inkl. Ruby og Lua.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2015 - 03:12 #6
og et svar