Avatar billede desist Seniormester
10. september 2015 - 19:23 Der er 1 løsning

Nummerering

Hej
Hvis jeg har 1forside og en indholdsfortegnelse. Som de 2 første sider i en rapport. Den 3 side skal have nr2 og så derned efter. Hvordan gør man det ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. september 2015 - 19:57 #1
Det fremgår ikke, hvilken version af Word, du bruger. Forklaringen nedenfor passer til Word 2010 og med små afvigelser til Word 2007 og Word 2013.

Der er flere muligheder. En af dem er denne:

1. Klik efter indholdet på side 2 (dvs. efter indholdsfortegnelsen) og indsæt et sektionsskift (fanen Sidelayout > Skift > Næste side).
2. Gå til side 3. Dobbeltklik i sidehoved eller -fod for at få vist fanen Design.

Alt det følgende laves på fanen Design.
3. Slå "Sammenkæd med forrige" fra.
4. Klik på Sidetal og vælg den type sidetal, du vil have indsat.
5. Klik på Sidetal, vælg "Formater sidetal". I dialogboksen, der åbnes, skriv 2 i feltet "Begynd med". Klik OK.

TIP: Slå formateringsmærker til, så du kan se alle tegn - ellers kan du ikke se sektionsskift i Udskrifslayout (Ctrl+Shift+8 eller klik på det omvendte P på fanen Startside).