Avatar billede pkjpkjpkj Nybegynder
16. september 2015 - 09:49 Der er 4 kommentarer

Skalering af tegning i layout

Jeg sidder med en gammel AutoCAD 2005, og jeg har "arvet" en tegning. I layout1 kommer den ud i 1:100, men jeg vil gerne lave nogle håndværkerdetaljer i 1:20 og 1:10
Hvordan er det lige man gør?
Jeg synes at jeg kunne en genvejskommando en gang...
Mvh Poul
16. september 2015 - 10:04 #1
Mener at kunne huske at SCALE-kommandoen HEDDER: SC
Avatar billede pkjpkjpkj Nybegynder
16. september 2015 - 10:50 #2
Jo, men den kommando skalerer jo de udvalgte objekter fra tegningen.
Den kommando jeg leder efter skalerer simpelthen størrelsesforholdet fra tegningen (som jo er tegnet i 1:1) og til det ønskede format i layout .
Kender du mon den kommando :-)
Avatar billede apollyon Nybegynder
20. oktober 2015 - 23:30 #3
Jeg kan ikke kommandoen, men følgende burde fungere:

Marker dit viewport (rektangel omkring tegning fra model)

Nederst til højre burde viewport scale nu komme frem og stå på 1:100 eller hvad den nu er sat til. Den ændre du til det ønskede målestok.

Søg evt. på "viewport scale" :)
Avatar billede pkjpkjpkj Nybegynder
21. oktober 2015 - 07:00 #4
Tusind tak - det vil jeg prøve :)