Avatar billede Ikkeekspert Nybegynder
19. september 2015 - 17:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Accespoint / Extender

Hej derude...

Jeg har brug for at få en bedre dækning f det trådløse net i huset da routeren står i den ene ende og ikke når helt godt rundt.

Jeg betragter mig som rimelig kvalificeret IT-bruger. Men her er jeg helt på bar bund, både ift. til tekniske udtryk og hvad jeg skal købe, så:
1. er anskaffelse af accespoint/extender (hvilket jeg går ud fra er det samme) afhængig af den router jeg har? ZyXELC88911_5G
2. Hvis nej: Jeg har kig på denne - dur den?: TP-Link TL-WA854RE 300Mbps Universal WiFi Range Extender
3. Hvis ja, hvilke specifikationer skal den have?
4. Er der generelt mærker og specifikationer, man kan anbefale?

Glæder mig til at høre fra jer. Venligst ikke alt for indforstået teknisk, hvis I forstår.  ;-)

Mange hilsner
Carsten
Avatar billede falster Ekspert
22. september 2015 - 21:34 #1
Jeg kan ikke give nogen konkrete råd, blot min egen erfaring.

Jeg købte en af Aldis (Medion) for et par år siden. Den ligger blot i en stikdåse i den modsatte ende af 1. salen i forhold til, hvor routeren står.

Giver mærkbart bedre signal i stueetagen. Bl.a. på tablets og en Chromecast, der sider på bagsiden af fjernsynet.

Den, som du selv foreslår, er sikkert udmærket. Men de lokale forhold - byggematerialerne i huset o.l. - spiller jo altid konkret ind.
Avatar billede Ikkeekspert Nybegynder
19. oktober 2015 - 19:34 #2
Har fået omtalte Extender og det fungerer vist fint indti videre  :-)