Avatar billede helle79 Nybegynder
19. september 2015 - 19:47 Der er 10 kommentarer

HP bærbar mister wifi

Hej

Vi har problemer med begge vores hp bærbare. De har normalt rigtig god wifi forbindelse herhjemme, men når de ikke er i brug og skærmen er lukket ned, mister de wifi. Går man ind i netværksindstillingerne, forefindes vores wifi, men signalet er nærmest ikke eksisterende. Det på trods af at 3 tablets og 2 telefoner har fint signal.

Eneste løsning vi endnu har kunnet finde, er at genstarte den bærbare, som så selv finder et fint signal igen, og kører rigtigt fint, lige indtil næste gang vi lukke skærmen ned. De er ret hurtige at genstarte, men irriterende er det.

Hvad søren kan der være galt? Synes det er underligt, at det er begge computere, men ikke noget af det andet gejl den er galt med......

På begge bærbare er der indstillet til automatisk at logge på vores wifi. De er begge købt indenfor et år.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2015 - 19:59 #1
Ved ikke om det løser dit problem, men du kunne prøve at gå i enhedshåndtering og finde dit trådløse netkort, og vælge egenskaber. Mener der skal være noget strømstyring derinde, og her kan du vælge at Windows ikke må lukke for strøm til netkort for at spare på strømmen.
Avatar billede helle79 Nybegynder
20. september 2015 - 11:56 #2
Tak for det. Jeg kan simpelthen ikke finde enhedshåndtering eller netkortet..... Har for nyligt fået windows 10, og er ikke helt bekendt med det endnu. Kan du hjælpe mig med at finde det?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2015 - 12:01 #3
Bruger desværre ikke selv Win 10, men har du computer på skrivebordet, så prøv at højre klikke på denne og vælge egenskaber.
Her inde kan du måske finde enhedshåndtering.
Eller skriv enhedshåndtering i søgefelt, vil det ikke guide dig derhen?
Avatar billede helle79 Nybegynder
20. september 2015 - 12:02 #4
Nå måske har jeg faktisk fundet det nu. Har gjort som du sagde. Computeren var indstillet til at slukke for strømmen for at spare strøm. Har ændret det. Nu må det stå sin prøve inden jeg ændrer det på min søns bærbare også.
Avatar billede buddy45 Juniormester
20. september 2015 - 12:03 #5
Højreklik på Start og skriv: devmgmt.msc
Dette åbner enhedshåndtering. Scroll ned til netkortet og dobbeltklik på denne. På fanen Power Management (strømstyring) kan du prøve at fjerne fluebenet som siger at computeren må slukke for enheden for at spare på strømmen.
Avatar billede buddy45 Juniormester
20. september 2015 - 12:03 #6
One sec too late :)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2015 - 12:06 #7
Tak buddy45 for info. Fandt også ud af at man kan trykke på Windows flag og på X hvor der i venstre side fremkommer en menu hvor den direkte kan vælges.
Bruger ikke genveje så meget så jeg husker disse :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2015 - 12:07 #8
#4 Ja det må vi gøre.
Avatar billede helle79 Nybegynder
27. september 2015 - 13:41 #9
Tak. Det virkede.

Hvordan deler jeg nu points ud?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2015 - 17:27 #10
Godt det løste dit problem :-)

Du deler point ud ved at acceptere mit svar her.