Avatar billede Nathja Nybegynder
22. september 2015 - 15:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tv3 play virker ikke længere efter ''adblock''

Hejsa

Jeg kan ikke se de forsendelser der er på Tv3 play længere, med win 10 edge.

Jeg fulgte denne guide: http://www.eksperten.dk/guide/1639 for at undgå reklamer og efter jeg gjorde det virkede tv3 play ikke mere. Den står bare og loader.

Jeg har kørt programmet som administrator igen og slettet programmet som skulle fjerne effekten igen, men dette virker ikke.
Computeren har været genstartet siden.

Der er fortsat ingen reklamer eller tv3 play.. :(

Ved i hvordan jeg får det tilbage igen?
Avatar billede Slater Ekspert
22. september 2015 - 15:28 #1
Har du tjekket om din hosts-fil er tom?

Den ligger som regel i C:\Windows\System32\drivers\etc - og det er bare en tekstfil, du kan åbne med notepad eller lignende.

Der må gerne stå "127.0.0.1 localhost" - og alle linjer der starter med # er kommentarer og betyder intet. Men er der andet i den?
Avatar billede Nathja Nybegynder
22. september 2015 - 15:36 #2
Når jeg søger Host på det der timeglas som ligger i proceslinjen kommer der ikke noget frem.

Men jeg har lige været i den mappe du har skrevet og der ligger nogle filer.
Jeg skriver dem lige op;

Hosts
Hosts.MVP
Hp.bak
Imhosts.sam
networks
protocol
services

Flere er der ikke.
Skal jeg slette dem alle eller?
Avatar billede Slater Ekspert
22. september 2015 - 15:38 #3
Nej nej, endelig ikke slette dem. Prøv at åbne den fil der hedder hosts. F.eks. bare med Notepad/Notesblok.

Du skal starte programmet som administrator for at kunne rette noget, men til at starte med skal vi bare kigge.
Avatar billede Nathja Nybegynder
22. september 2015 - 15:44 #4
Hehe det lader jeg vær med så ;)

Jeg har åbnet filen i notepad og der stå en hel masse.
Du får et lille udpluk:

# This MVPS HOSTS file is a free download from:            #
# http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm                    #
#                                                          #
# Notes: The Operating System does not read the "#" symbol #
# You can create your own notes, after the # symbol        #
# This *must* be the first line: 127.0.0.1    localhost  #
#                                                          #
#**********************************************************#
# ----------------- Updated: May-05-2015 ----------------- #
#**********************************************************#
#                                                          #
# Disclaimer: this file is free to use for personal use    #
# only. Furthermore it is NOT permitted to copy any of the #
# contents or host on any other site without permission or #
# meeting the full criteria of the below license terms.    #
#                                                          #
# This work is licensed under the Creative Commons        #
# Attribution-NonCommercial-ShareAlike License.            #
# http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/        #
#                                                          #
# Entries with comments are all searchable via Google.    #

127.0.0.1 localhost

::1 localhost #[IPv6]

# [Start of entries generated by MVPS HOSTS]
#
# [Misc A - Z]
0.0.0.0 fr.a2dfp.net
0.0.0.0 m.fr.a2dfp.net
0.0.0.0 mfr.a2dfp.net
0.0.0.0 ad.a8.net
0.0.0.0 asy.a8ww.net
0.0.0.0 static.a-ads.com
0.0.0.0 atlas.aamedia.ro
0.0.0.0 abcstats.com
0.0.0.0 ad4.abradio.cz
0.0.0.0 a.abv.bg
0.0.0.0 adserver.abv.bg
0.0.0.0 adv.abv.bg
0.0.0.0 bimg.abv.bg
0.0.0.0 ca.abv.bg
0.0.0.0 www2.a-counter.kiev.ua
0.0.0.0 track.acclaimnetwork.com
0.0.0.0 accuserveadsystem.com
0.0.0.0 www.accuserveadsystem.com
0.0.0.0 achmedia.com
0.0.0.0 csh.actiondesk.com
0.0.0.0 ads.activepower.net
0.0.0.0 app.activetrail.com
0.0.0.0 stat.active24stats.nl #[Tracking.Cookie]
0.0.0.0 traffic.acwebconnecting.com
0.0.0.0 office.ad1.ru
0.0.0.0 cms.ad2click.nl
0.0.0.0 ad2games.com
0.0.0.0 ads.ad2games.com
0.0.0.0 content.ad20.net
0.0.0.0 core.ad20.net
0.0.0.0 banner.ad.nu
0.0.0.0 adadvisor.net
0.0.0.0 tag1.adaptiveads.com
0.0.0.0 www.adbanner.ro
0.0.0.0 wad.adbasket.net
0.0.0.0 ad.pop1.adbn.ru
0.0.0.0 ad.top1.adbn.ru
0.0.0.0 ad.rich1.adbn.ru
0.0.0.0 james.adbutler.de #[Tracking.Cookie]
0.0.0.0 www.adbutler.de
0.0.0.0 tw1.adbutler.us
0.0.0.0 www.adchimp.com
0.0.0.0 static.adclick.lt
0.0.0.0 engine.adclick.lv
0.0.0.0 show.adclick.lv
0.0.0.0 static.adclick.lv
0.0.0.0 www.adclick.lv
0.0.0.0 ad-clix.com
0.0.0.0 www.ad-clix.com
0.0.0.0 servedby.adcombination.com
0.0.0.0 adcomplete.com
0.0.0.0 www.adcomplete.com
0.0.0.0 adcore.ru

mv..

Det fortsætter med 0.0.0.0 ........
Avatar billede Slater Ekspert
22. september 2015 - 15:54 #5
Ja, der har du dit problem - der skal slet ikke være alle de ting i den.

Du kan slette alt indhold i filen selv - men husk at programmet skal startes som administrator, ellers kan du ikke gemme. Ellers download denne standard hosts-fil:
http://amunium.dk/showcase/hosts.zip

Og brug den til at overskrive den du har. Så spørger Windows selv om administratorrettigheder, så det er måske lettere.

Bare ikke slette filen, kun indholdet.
Avatar billede Nathja Nybegynder
22. september 2015 - 16:36 #6
YAY det virkede.

MANGE TAK..!
Du kan endelig lave et svar så kan jeg give dig pointene :)
Avatar billede Slater Ekspert
22. september 2015 - 16:55 #7
Så gerne. Godt det virkede.