Avatar billede fitballe Nybegynder
22. september 2015 - 17:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Små korte udfald på trådløs forbindelse

Jeg oplever periodevis små udfald på min nyindkøbte bærbare ASUS pc. Jeg kan så køre en diagnosticering og den kommer  og fortæller mig, at den har rettet et problem med det trådløse kort eller adgangspunktet. Så kører den fint måske i en time, så er der udfald igen og jeg kan køre en diagnosticering mere og igen fortæller den, at den har rettet en fejl. Jeg har en anden ASUS bærbar i huset, som ikke har dette problem.

Det er en Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter.

Hvis nogen kan bruge det, har jeg en logfil fra netværksdiagnosticeringen
Avatar billede thov Forsker
22. september 2015 - 17:56 #1
Måske er din nye computer mere moderne end din kabelforbindelse og router ?
I computerens netværksindstillinger kan du prøve med forenklinger som at deaktivere ipv6 o.s.v.
En af mine venner havde samme problem med en ny win8 bærbar, og her hjalp forenklingerne gevaldigt.
TDC i en nøddeskal.
Avatar billede supportsiden Professor
23. september 2015 - 23:41 #2
Opgrader drivere og (hvis der er) firmware til dit netkort
Opgrader BIOS på PC'en
Avatar billede fitballe Nybegynder
05. januar 2016 - 09:42 #3
Desværre var ingen af forslagne brugbare