Avatar billede riefart Seniormester
22. september 2015 - 20:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Explorer henter ikke font fra server

Hej experter.
Jeg arbejder på en side, hvor jeg har lagt en special-font på serveren. Det fungerer fint i alle andre browsere end explorer! hvor den ønskede font erstattes af times.
Min import i css'en ser sådan ud:
@font-face{
font-family: 'bankgthd';
src: url('http://mit_websted/fonts/bankgthd.ttf');}

Hvordan får jeg Explorer til at tage denne font?
Avatar billede Slater Ekspert
23. september 2015 - 08:33 #1
Webfonte har altid været lidt af en videnskab, da browserne foretrækker forskellige formater og nogle læser restriktioner og andre ikke. Ældre Internet Explorer har aldrig kunne læse ttf-fonte.

Smid fonten gennem denne generator: http://www.fontsquirrel.com/tools/webfont-generator

Og inkluder alle formaterne samt det stylesheet du får ud af det. Men naturligvis kun hvis du er sikker på, at denne font er lovlig at bruge frit. Jeg kan ikke lige finde noget information om dens licens.
Avatar billede riefart Seniormester
23. september 2015 - 21:23 #2
Super. Tak for hjælpen. Smid et svar.
Avatar billede Slater Ekspert
24. september 2015 - 08:09 #3
Så gerne. Jeg går ud fra, det hjalp?
Avatar billede riefart Seniormester
24. september 2015 - 14:04 #4
Det virkede bare perfekt.