Avatar billede Rogerrimmer Nybegynder
25. september 2015 - 23:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gamer PC.

Hej folkens.
Ville lige høre om dette er de 12.500 kr. værd, eller om det er totalt overkill.
Det den skal bruges til er gaming, skal have en masse af de nye spil som kommer her i fremtiden som The division og star wars. Derfor må i gerne med jeres viden sige om der er noget som ikke kommer til at få optimal ydeevne og så videre. Her er specs.
Stødsikker PC-æske
SteelSeries QcK mousemat
Samsung DVD Writer, SH-224FB
BenQ 24" 3D LED XL2411Z
Microsoft OEM Wired Desktop 400
Komplett 200R Midi Tower Sort
Corsair RM650, 650W PSU
Intel Core i5-4690K, Socket-LGA1150
MSI Z97 GAMING 3, Socket-1150
HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black
MSI GeForce GTX 970 4GB
HyperX Fury SSD 240GB 2,5"
MS COA Win 10 Home Nordic
Windows 10 Home Recovery-DVD
QPAD FX 90 Komplett 2015
3 års garanti - Send ind.

Som sagt til 12.500 kr.
Avatar billede TobiasKE Nybegynder
26. september 2015 - 01:04 #1
Jeg selv noget der ligner rigtig meget med den forskel at jeg har en i7-4790k og asus strix versionen af grafikkortet, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med. Jeg har dog "kun" 8GB DDR3 RAM i mit system, men har på intet tidspunkt kunne presse det til at bruge det hele, selv med test af ram + spil kørende og diverse andre programmer der kræver en del ram. Så måske der kunne man spare lidt, men det er selvfølgelig op til en selv, og det kan jo være du skal bruge pc'en til andet en spil.

lige hurtigt hastigheden på dit RAM, jeg kan se du har et motherboard der understøtter XMP, hvilket dit RAM ikke gør. dit motherboard understøtter stadigt din RAM og kan bruge det fint, men kun ved det halve af den hastighed som er står oplyst på rammet (det har vist noget at gøre med det skal være sikkert og ikke slider det, eller noget i den dur, det skal jeg ikke kunne gøre mig klog på).

Hvis du ikke regner med at overclocke(OC) din cpu, hvilket du måske ikke vil eftersom jeg kan se du ikke har valgt en bedre køler end den der følger med i æsken. Hvilket så betyder at det er rimelig begrænset hvor meget du så kan OC din cpu. eller du har måske allerede en køler der hjemme, eller bare køber senere når du nok penge :) men anyways, hvis du ikke vil OC din cpu, så tag og køb en i5-4690, den er lidt billigere.

Og så må vi ikke glemme grafikkortet, det er trods alt det vigtigste for gamere :) jeg er personligt rigtig glad for mit gtx 970 asus strix, grunden til jeg ikke købte et andet 970, var at det er "fanless" mode (at blæseren ikke begynder før der kommer en vis load på grafikkortet) ved spil der ikke kræver det helt vilde af grafikkortet, hvilket bare lige gør pc'en det mere stille. Men hvis du er til MSI så go for it, kan dog også se på komplett at asus strix er ca. 100kr. billigere end MSI.

Hvis du endelig skulle vælge at gå all in og købe et til grafikkort og have dem i SLI, vil jeg dog måske købe en RM 750 i stedet for 650. jeg kan med mit system (som jeg vil vove at påstå bruger mere strøm end dit) trække ca. 420 watt fra stikket. Men det må aldrig ske at dit system kræver mere strøm end hvad din strømforsyning kan levere, dermed ikke sagt du skal gå ud og købe 1500 watt strømforsyning.
Avatar billede TobiasKE Nybegynder
26. september 2015 - 01:19 #2
Jeg vil sige du er rimelig godt fremtidssikret, og syntes bestemt heller ikke det er et overkill i dit tilfælde.

Måske kan dit system ikke lige trække alle de nyeste spil med max settings og en skræm på 1440p og opefter, ud at oplevelsen bliver lidt træls. Din skærm opløsning på 1080p vil gøre at næsten alle spil ville kunne køres på max settings. Men det er et kompromis, flere pixels eller højere spil settings, eller begge dele hvis man vil ofre pengene ;)
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2015 - 10:06 #3
jeg synes du skal ha en større PSU, noget med 800 watt istedet.
benQ skærm , hmm... eller ser det fint ud, bortset fra du burde ha ultimate windows, ikke home.
Avatar billede Rogerrimmer Nybegynder
26. september 2015 - 22:38 #4
Tak for hjælpen ser lige på det om et par dage.