Avatar billede Jakobsteenpetersen Nybegynder
27. september 2015 - 09:57 Der er 1 kommentar

Windows 2008 SBS fejler restore

Hej

Jeg har en IBM x3650 hvor systemdisken er brudt ned. Jeg har sat nye diske i og forsøger nu at lave en restore fra backup

Men den fejler!

"Windows cannot restore a backup that was created on different firmware. The backup was created on a computer with different firmware (EFI) that this computer (BIOS)"

Hvad kan jeg gøre? Er der nogen der kan hjælpe?? Det er domæneserveren så det er ikke så heldigt :-)
Avatar billede supportsiden Professor
29. september 2015 - 13:18 #1
Jeg vil tro at du skal sætte diskene til at køre GPT (GUID Partition Table)
Det kan gøres med Partition Magic
Det har jeg set virke i andre tilfælde.

Læs også her : http://www.rodsbooks.com/gdisk/

Brug altid RAID1 på system drev.

Og så ville jeg køre den som virtuel maskine i Vmware eller HyperV
så er du ikke hardware afhængig.

Hvor mange brugere er i på ?
Jeg ville skippe SBS og gå på Server2013 Essentials f.eks og Office365

Hvis du har brug for hjælp så skriv en "Post" besked.