Avatar billede Lillemic Nybegynder
27. september 2015 - 10:01 Der er 9 kommentarer

Windows 10 fryser

Hej. Jeg har nu kæmpet en uge med at få Windows 10 til at køre på min bærbar.
Når jeg har installeret Windows 10 fryser min bærbar, lige efter alle drivere er indlæst. Det vil sige, at jeg for det meste når helt ind på skrivebordet, og lige før alt er indlæst, fryser den. Nogle gange fryser den også under opstart. Jeg har ingen problemer med at komme ind på den i fejlsikret tilstand, her fungere den uden problemer. Jeg har scannet for wires og spyware.
Jeg har også installeret Windows 10 grafikkort drivere.
Min bærbar er en Asus G73Jw, og er fra Asus side godkendt til Windows 10.
Jeg har reinstalleret 5-6 gange og kun kørt alle opdate til Windows 7, når alle disse er installeret, har jeg hentet Windows 10 opgrade fra Microsoft hjemmeside.

Er der andre som har samme problemer, eller kan komme med et svar på hvad jeg kan forsøge mig med, for at få det til at køre. Umiddelbart tror jeg det er et driver problem, men er usikker på om det også kan være min HD som er ustabil.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2015 - 10:26 #1
Prøv at deaktivere hardware inde fra enhedshåndteringen på skift så du på den måde måske kan finde synderen.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2015 - 10:27 #2
Har du prøvet Slimdrivers?
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2015 - 10:33 #3
Du skriver den virker i fejlsikret, hvor den kører i en minimal tilstand. Problemet kan være drivere ja, men det kan også være en tjeneste som Windows indlæser ved start der kikser.
Har du prøvet at fjerne opstart programmer der starter med Windows fra msconfig-start ?
Avatar billede Lillemic Nybegynder
27. september 2015 - 10:41 #4
Hejsa. Ok, så har jeg noget at afprøve. Tak indtil nu
Avatar billede Lillemic Nybegynder
27. september 2015 - 15:37 #5
Hejsa. Jeg kørte driverupdate på Windows 7 inden jeg opdaterede til Windows 10. Herefter kørte jeg driverupdate på Windows 10, og det ser umiddelbart ud til at have hjulpet
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2015 - 17:23 #6
Er det over Windows update du kørte driveropdatering?
Avatar billede Lillemic Nybegynder
27. september 2015 - 18:31 #7
Ja. Jeg køre alle update ind på Windows 7. Når der ikke er flere tilgængelige opdateringer til Windows 7, kører jeg så driveropdate. Herefter installere jeg Windows 10 og kører driverdriverppdate og derefter Windows opdateopdate. Jeg genstarter IKKE undervejs. For gør jeg det fryser windows
Avatar billede Lillemic Nybegynder
04. oktober 2015 - 15:43 #8
Hej igen.

Problemet fortsætter med at min Asus bærbar fryser. Jeg troede jeg havde fundet fejlen, men har måtte indse at jeg er tilbage ved nul igen.
Når jeg har opgraderet til Windows 10 kører min bærbar fint, men når den har været slukket et par gange, kommer der en "login skærm" (kører ikke direkte ind på skrivebord, men skal logge ind) jeg logger ind, og efter max et minut fryser min bærbar.
Jeg har ingen problemer med at bruge min bærbar med Windows 10, før den starter op med login skærm.
Jeg logger ind med min Microsoft konto, brugernavn og password er korrekt, så det er ikke der problemet ligger. Men synes det er underligt, at problemet ikke opstår de første gange jeg kører ind uden login.

Det kan jo ikke passe at jeg ikke kan bruge den, når jeg logger ind på min Microsoft konto?

Jeg er noget forvirret og samtid fustreret over dette problem. Er der andre som har oplevet lignende fejl?
Avatar billede SDH Novice
15. august 2019 - 15:37 #9
En tilfreds bruger af Windows 10 på en Acer Aspire bærbar fra 2016, født med Windows 8.1. Problemerne startede med at jeg ikke kunne åbne Adobe Reader. Herefter forsøgte jeg med en genstart da der eventuelt var kommet en opdatering imellem. Siden er PC'en froset i genstarten når jeg tænder for den. Forsøg med fejlsikret tilstand virker ikke da den ikke reagerer på forsøget.