Avatar billede Slettet bruger
29. september 2015 - 15:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Explore åbner selv www.esurf.biz

Hej Eksperter.

Jeg har fået noget virus/malware jeg ikke kan fjerne.
Min browser (explore) går selv på siden www.esurf.biz
Siden står dog ikke i indstilinger og jeg kan ikke finde den
med de spyware programmer jeg har prøvet.
Nogen der har en løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2015 - 16:31 #1
Prøv at gennemføre denne pakke:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2015 - 18:09 #2
Nu har jeg prøvet det, men explore går stadig den den irriterende side.

Log fra anti-mail

Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Scan Dato: 29-09-2015
Scan Tid: 17:21
Logfil: log.txt
Administrator: Ja

Version: 2.1.8.1057
Malware Database: v2015.09.29.04
Rootkit Database: v2015.09.22.01
Licens: Gratis
Malware Protection: Handicappede
Ondsindet Hjemmeside Beskyttelse: Handicappede
Selvbeskyttelse: Handicappede

OS: Windows 7 Service Pack 1
CPU: x64
Fil system: NTFS
Bruger: Henrik

Scan Type: Trussel Scanning
Resultater: Fuldført
Objekter Scannet: 375038
Forløbet Tid: 32 min, 24 sek

Hukommelse: Aktiveret
Startop: Aktiveret
Filsystem: Aktiveret
Arkiver: Aktiveret
Rootkits: Aktiveret
Heuristics: Aktiveret
PUP: Aktiveret
PUM: Aktiveret

Processer: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Moduler: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Nøgle Register: 3
PUP.Optional.Acengine, HKLM\SOFTWARE\CLASSES\APPID\acengine.EXE, Karantæne, [2187132268234aece1da23147a89827e],
PUP.Optional.Acengine, HKLM\SOFTWARE\CLASSES\WOW6432NODE\APPID\acengine.EXE, Karantæne, [85232e072368280e8c2f79be70931fe1],
PUP.Optional.Acengine, HKLM\SOFTWARE\WOW6432NODE\CLASSES\APPID\acengine.EXE, Karantæne, [b1f7c0757b1090a6f0cb0136857ecc34],

Værdi Register: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Data Register: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Mapper: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

Fysiske sektorer: 0
(Ingen skadelige varer fundet)

(end)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2015 - 18:12 #3
Hvad med kørsel med CCleaner og AdwCleaner samt log fra AdwCleaner?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2015 - 18:16 #4
Her er også en anden guide hvor de programmer jeg nævner (samt nogle andre indgår) til fjernelse af dit problem:
http://malwaretips.com/blogs/remove-esurf-biz/
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2015 - 18:17 #5
Personligt så tror jeg måske at Adwcleaner vil nuppe den. Men kør det hele for en sikkerhed, da du i samme omgang måske kan få fjernet andre uheldige elementer du ikke har brug for.
Avatar billede buddy45 Juniormester
29. september 2015 - 18:39 #6
Hej,

Linket til www.esurf.biz kan ligge i selve genvejen som du åbner Internet Explorer med.
Højreklik genvejen til Internet Explorer og vælg egenskaber. I feltet Destination står stien til "iexplore.exe". Står der noget bagved kan du slette det.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2015 - 18:48 #7
Jeg gemmer lige de foreslag du kommer med. De kan nok bruges en anden gang :-)

Buddy45 : Det havde jeg ikke lige tænkt over, og det var ski der
det gik galt. Der stod en henvisning til esurf.
den er fjernet og problemet væk :-)

Takker for jeres hjælp.

Kan jeg give jer begge point ?
Avatar billede buddy45 Juniormester
29. september 2015 - 18:57 #8
Godt det blev løst.
Ingen points her. Ellers tak.

Ha' en god dag.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2015 - 19:14 #9
Ja den nævnte genvej der er inficeret er også vist i step 3 på den 2 guide jag viste dig. Jeg tror måske dog også at Adwcleaner havde opdaget dette.
Jeg havde dog selv for en orden skyld gennemført programmerne for at få computeren så rengjort som muligt.