Avatar billede benneharli Juniormester
01. oktober 2015 - 10:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Matche id'er fra en tabel til flere records i anden tabel

Tabel 1 (t1):
id1 - id2 - id3

Tabel 2 (t2):
id - værdi

Jeg ønsker at joine eller lave query på en måde hvor jeg får følgende ud:

værdi (id1 match mod t2) - værdi (id2 match mod t2) - værdi (id3 match mod t2)

Håber det er tydeligt
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2015 - 11:00 #1
Hvis jeg har forstået opgaven rigtigt så skal du lave JOIN'e Tabel1 tre gange med Tabel2:

select *
from Tabel1 t1, Tabel2 t2a, Tabel2 t2b, Tabel2 t2c
where t2a.Id = t1.Id1
  and t2b.Id = t1.Id2
  and t2c.Id = t1.Id3
Avatar billede benneharli Juniormester
05. oktober 2015 - 13:45 #2
Hmm... Får det ikke rigtigt til...
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2015 - 15:42 #3
Hvis Id2, Id2 eller Id3 ikke altid er udfyldt eller ikke findes i Tabel2, så skal du bruge OUTER JOIN - ellers får du ingen ting.
Avatar billede benneharli Juniormester
06. oktober 2015 - 10:05 #4
Der er altid data. Mit problem er at der kommer en masse jeg ikke lige kan se jeg har spurgt om...

Jeg har nu valgt en løsning hvor jeg bruger indbyggede SELECT statements i stedet.