Avatar billede BeJu Nybegynder
02. oktober 2015 - 17:17 Der er 2 kommentarer

Opgrader / Eller ?

Hej Jeg står for at enten udskifte eller opgrader. Jeg oplever ved spillet Farcry 4 at processoren ligger i det røde felt i varme og maskinen lukker ned engang i mellem, Jeg spiller også race simulator med rat og pedaler "Project cars" hvor processor ikke er helt så varm men hvor grafikken flimrer svag spillet er ikke gået ned mener går tit direkt på skrivebordet når jeg har afsluttet et løb. Jeg har ikke lige fuldt med hvad der sker så derfor spørger jeg lige her for lidt hjælp
Min Maskine indeholder dette :     Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
    AMD FX-6100    15 °C
    Zambezi 32nm Technology
RAM
    8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Motherboard
    ASUSTeK COMPUTER INC. M5A97 R2.0 (Socket 942)    32 °C
Graphics
    VK246 (1920x1080@60Hz)
    Acer X223W (1680x1050@60Hz)
    2048MB ATI AMD Radeon HD 7800 Series (XFX Pine Group)    45 °C
Storage
    119GB Corsair Force GS SATA Disk Device (SSD)    28 °C
    298GB SAMSUNG HD321KJ SATA Disk Device (SATA)    25 °C
Optical Drives
    No optical disk drives detected
Audio
    Realtek High Definition Audio
Der sidder en 750 watt strøm forsyning
Jeg skal jo nok have Windows 10
Men er det AMD 8 kerne eller 6 kerne er det I7 eller I5
Er det Radeon R9 380 / Geforce 960 eller Geforce 970
Kan de Ram bruges jeg har eller skal der nye til
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2015 - 00:23 #1
din cpu og evt. gpu bliver for varm ved de spil, og derfor crasher den.
det er farligt for pc. og du risikerer større skader.

du skal ikke regne med at genbruge RAM i en ny pc, ihvertfald ikke hvis ram skal udnytte den hastighed på ram som et nyt bundkort understøtter.

hvis du ønsker at bruge win 10 og fremtidssikre en opgraderet pc, så skal du se dig om et nyt grafikkort der kan køre DX 12.. så du ender med en ny pc, ikke en opgradering. :)
Avatar billede BeJu Nybegynder
03. oktober 2015 - 11:31 #2
Tak for svar. Troede der kom mere hjælp måske jeg har skrevet for meget ned. Jeg ender nok med at købe et graffik kort GTX 960 4 gb og forny mine ram til 16 GB 1866 MHz. Hvis jeg begynder at rode lidt med det kan jeg se at mit bundkort er tæt på at være op to date, og min processor ikke er helt sløv da man ikke får 8 X 3,5 ghz når man vælger 8 kerner frem for 6. Og en FX 6350 er minimalt stærkere end den FX 6100 jeg har.