Avatar billede jjbirk Nybegynder
05. oktober 2015 - 22:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ur til hjemmeside

Hejsa
Min søn her en modeltogbane hvor han gerne vil have en pc med sådan et ur på.
http://modelbane-piger.dk/modeltid/modeltid10.htm
Er der en venlig person der kan lave sådan et.
som man kan se køre det ikke efter rigtig tid.
Han vil gerne kunne bestemme hvor hurtigt det skal gå, hvis muligt.
Evt. hvis man viser/fortæller hvor i programmet det kan ændres, hvis det ikke kan laves via en kolonne man udfylder.
Avatar billede sonalias Seniormester
06. oktober 2015 - 01:45 #1
Hejsa jjbirk
Du kan hente et lille C# program på http://elevtroejer.dk/ModelUr.zip der gør cirka det samme hvis jeg har forstået det korrekt, ellers slå på tråden så retter jeg det lidt til :)
Mvh Sonalias
Avatar billede jjbirk Nybegynder
06. oktober 2015 - 07:32 #2
Super, håbet bare det var stører og måske noget pænere :-)
Så venter lige og håber der kommer flere bud/ider.
06. oktober 2015 - 09:30 #3
Der findes en online fast clock her:
http://www.wesleysteiner.com/mr/mrfc/mrfc.html

Prøv evt. en søgning på 'Fast Clock'. Der er mange muligheder.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
06. oktober 2015 - 10:00 #4
Hej erikjuul
Som jeg har skrevet, så er tiden ikke rigtig tid.
Tiden går en del hurtigere, og dette ville han gerne selv kunne sætte.
Samt størrelsen på tallene, da det hænger på væggen et stykke væk.
Så det sonalias henviser til er ok, men knapt så pænt og en del for lille.
Håber der er en som kan lave sådan et som jeg henviste til.
http://modelbane-piger.dk/modeltid/modeltid10.htm
06. oktober 2015 - 11:05 #5
Tror ikke du har sat dig ind i hvad det er jeg linker til!!!

Jeg skriver jo netop at det handler om FAST CLOCK - og det er det begreb, der i modelverdenen anvendes om et ur, der typisk går hurtigere end normal tid (typisk 6 eller 10 gange hurtigere).

Det ur jeg linker til kan indstilles til en selvvalgt hastighed, hvis du gider læse lidt på skærmbilledet.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
06. oktober 2015 - 11:13 #6
:-) sorry.
Men jeg kan ikke andet end dansk, så nok derfor :-)
Håbet der var en der kunne evt. linke eller lave et magen til det jeg henviste til.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
06. oktober 2015 - 11:55 #7
Ikke for at være krævende :-)
men han kunne godt tænke sig det som vist her
http://gratisupload.dk/f/8txdqpe2h9
løbeteksten vil han gerne kunne indtaste et sted, ogsådan at efter ca. 5-8 min på uret her, skulle den køre en ny tekst.
Teksten skulle gerne være sådan
1: Næste station er Herning.
2: Næste station er Billund
3: Næste station er xxxxxxx
og så forsætte op til 3-6 gange med forskellige stationer.
Men teksten skal kunne ændres.
evt. noget man udfylder inden man starter, måske et excel ark.

Håber dette giver mere mening i hvad det er han ØNSKER, jo ikke sikkert det er noget der kan blive opfyldt, man kan jo kun håbe.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
07. oktober 2015 - 08:37 #8
Hmm slet ingen hjælp :-(
Avatar billede sonalias Seniormester
08. oktober 2015 - 02:08 #9
Hej jjbirk

Jeg er da ked af at du synes speciallavet software er "slet ingen hjælp" og jeg har ikke haft tid til at læse tråden før nu igen, jeg har opdateret http://elevtroejer.dk/ModelUr.zip til det du efterspørger hvis jeg forstår dig korrekt...
Avatar billede jjbirk Nybegynder
08. oktober 2015 - 08:34 #10
:-) det var ikke for at klage.
Det er bare rigtigt godt ud, det eneste der er, er der hvor du skriver
"Dag 0" kan det ændres så der kommer til at stå uge dag "Mandag, Tirsdag osv." så det passer med når uret runder 00:00:00 så skifter den også dag.

Håber der kan laves :-) ellers ser det rigtig godt ud.
Avatar billede sonalias Seniormester
08. oktober 2015 - 10:40 #11
Prøv at hente fra linket igen og se om vi er ved at være der :) Der er også blevet mulighed for at + en dag hvis han ikke altid vil starte Mandag?

Mvh Sonalias
Avatar billede jjbirk Nybegynder
08. oktober 2015 - 10:44 #12
Super så fedt, bliver han helt sikkert glad for.
Smid du et svar og mange tak for det. :-)
Avatar billede sonalias Seniormester
08. oktober 2015 - 10:51 #13
Super! Held og lykke med det ;)
Avatar billede sonalias Seniormester
08. oktober 2015 - 10:52 #14
**Får du brug for mindre opdateringer kan du prøve at skrive, min mail kan findes på siden jeg linkede til.